Hallo!

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roos
Chef stoffer en blik
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 30 apr 2018, 15:18

Hallo!

Bericht door Roos »

Hallo allemaal!

Ik ben Roos en woon samen met mijn man en twee dochtertjes. Wij willen heel graag zelf al ons brood gaan bakken en ben aan het zoeken naar een broodbakmachine om het laagdrempelig te houden. Ik heb hier al heel wat berichten afgestruind, erg inspirerend!

Vriendelijke groeten,
Roos
Gebruikersavatar
Koos de bakker
Deegroller
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 22 sep 2017, 22:29

Re: Hallo!

Bericht door Koos de bakker »

Dag Roos,

Welkom op het forum.

Tip; zoek op marktplaats naar een broodbakmachine van het merk AFK. Er worden altijd wel een paar vrijwel ongebruikte afk's aangeboden die voor €15, - tot €20,- weg mogen. Deze machines voldoen erg goed (ik gebruik ze al meer dan tien jaar vrijwel dagelijks). En als je de smaak te pakken hebt gekregen ga je verder met mooie broden bakken in de oven.
Ik bak al jaren brood in een BBM. Maar nu ben ik begonnen aan het echte werk; broodbakken in een houtoven.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Hallo!

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom Roos :G.

Ik zie in een ander 'draadje' dat je een Panasonic bbm op het oog hebt. Prima keuze! De AFK die Koos adviseert is minder goed, een Panasonic bakt echt beter kan ik uit eigen ervaring vertellen (heb beide merken gehad).
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Hallo!

Bericht door papagena »

Welkom! Ik ben het met Levine eens. Er zit veel verschil tussen het brood van de AFK en de Panasonic. Als je toch iets wilt, kun je beter voor het beste gaan.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Roos
Chef stoffer en blik
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 30 apr 2018, 15:18

Re: Hallo!

Bericht door Roos »

Hè heerlijk meteen hele fijne reacties, wordt er nog enthousiaster van, bedankt!
Gebruikersavatar
Koos de bakker
Deegroller
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 22 sep 2017, 22:29

Re: Hallo!

Bericht door Koos de bakker »

Kunnen jullie mij uitleggen waarom jullie de bbm van Panasonic beter vinden dan een AFK?
Ik bak al jaren brood in een BBM. Maar nu ben ik begonnen aan het echte werk; broodbakken in een houtoven.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Hallo!

Bericht door Levinebaktbrood »

Het brood wordt luchtiger en hoger in de Panasonic, je kan meer vocht gebruiken in de Panasonic, brood blijft daardoor langer vers. Ik heb mijn recepten moeten aanpassen toen ik van een AFK naar een Panasonic ging.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Plaats reactie