Hallo Bakkers!

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WhatsUp?
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: di 01 mei 2018, 17:14

Hallo Bakkers!

Bericht door WhatsUp? »

Hallo allemaal,

Ik ben Tom en mijn forumnaam is WhatsUp?
Ik heb een paar jaar geleden regelmatig brood gebakken in de oven en vooral ook in de BBM (panasonic)

Sinds vandaag ben ik weer begonnen met het bakken van brood uit de oven. Ik heb net het boek: Meer brood uit eigen oven van Levine binnen gekregen. Ik heb gelijk een kleine vraag over het bakblik met water. Waar zou ik dit blik moeten laten in mijn oven die maar 45 cm hoog is? Ik heb in de oven wel een 3 cm dikke pizza steen liggen. Ook pas net gekocht.
Terwijl ik mij hier nu voorstel ligt het eerste brood af te kolen op een rekje. Ben benieuwd of het gaat smaken.

Tot ziens verder op het Forum en groeten,

Tom (WhatsUp?)
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Hallo Bakkers!

Bericht door Rik59 »

Tom je hoeft geen bakblik van 45 cm te nemen hoor.. probeer het eens met een vuurvast kommetje... :idea: :idea:
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Hallo Bakkers!

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom op het forum Tom en leuk dat je mijn boek hebt gekocht :G .

Ik zet het bakje met water onder de pizzasteen (de steen ligt op een rooster en schuif ik op de onderste richel in de oven). Als het nog past kan je het bakje water ook naast het brood op de steen zetten).
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
WhatsUp?
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: di 01 mei 2018, 17:14

Re: Hallo Bakkers!

Bericht door WhatsUp? »

Bedankt voor de tips, ik ga even uitvogelen hoe en waar ik een bakje water kan plaatsen.

Groeten, Tom (WhatsUp?)
Plaats reactie