Wie is... Bakkersdochter

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Gesloten
Gebruikersavatar
Bakkersdochter

Wie is... Bakkersdochter

Bericht door Bakkersdochter »

Hallo Cor, Levine, Gipskruit, Steenbakkertje, Ballie en in de loop van de tijd nog vele andere,

Ik ben Philo en ga op dit forum door onder de naam van Bakkersdochter. Mijn vader was ook opgeleid als banketbakker, en er werd vroeger bij ons ook veel gebakken. Hoewel mijn vader net voordat hij ging trouwen een 'gewone' baan kreeg, en dus bakker af was, was er elk weekend bedrijvigheid in de keuken. Zelf heb ik eigenlijk niet veel gebakken in die tijd. Volgens mijn ouders zou dat teveel troep geven. :oops: Maar ik heb wel heel vaak staan kijken.

Zoveel jaar later ben ik op het spoor gebracht van "zelf broodbakken' door de glutenallergie van mijn moeder. Een aantal jaren geleden een Panasonic broodbakmachine (bbm) aangeschaft, maar nu gebruik ik die alleen nog om het deeg te maken. Vind het zo leuk en vooral ook veel lekkerder smaken en ruiken om mijn brood af te bakken in mijn gewone huishoud(gas)oven. Het vormen van het brood geeft op dit moment nog niet altijd strakke resultaten, en over, voor mij, nieuwe technieken heb ik altijd veel te vragen.... en dat kan nu HIER. Dus ik ben helemaal happy. :D

Verder woon ik samen en hebben we samen 2 kinderen. Ik ben opgeleid als docent handvaardigheid en textiele werkvormen. Ik geef op freelance basis enkele uurtjes in de week les aan basisschoolleerlingen. Kinderen kunnen zich dan inschrijven voor een activiteit die ik aanbied. Daarnaast geef ik ook workshops in voornamelijk kralen/hangers maken in polymeer klei, en ben ik op dit moment op zoek naar een betaalbare workshopruimte waar ik creatieve zeefdrukworkshops kan geven. Dit laatste is nog in ontwikkeling.
Naast het bakken sus nog veel ander handwerk. Wil je daarvan resultaten zien dan google maar eens op PhiloKralen.
Gesloten