Voorstelrondje

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Youri
Stofhapper
Berichten: 1
Lid geworden op: di 23 okt 2018, 14:07

Voorstelrondje

Bericht door Youri »

Hallo hallo,

Allereerst: wat gaaf dat er een forum is zoals deze, waarbij er vragen gesteld kunnen worden en informatie gedeeld. Het heeft mij in ieder geval ontzettend geholpen met het uitkiezen van een BBM.

Hoi, ik ben Youri. Ik ben 26 jaar en studeer. Ik woon sinds 3 maanden samen met mij vriendin in Nieuwegein. en nooit echt een fanatiek broodeter geweest, die supermarkt broden die dan ook nog eens in de vriezer bewaard worden doen het niet zo voor me. Ik vind ze niet lekker en krijg er ontzettende food cravings can. Bij vrienden voor het eerst een brood uit een BBM gegeten en ik was direct verkocht. Sinds zaterdag in het bezit van een Panasonic sd-2500 en vandaag mijn eerste brood gebakken (helaas geen foto) met een broodmix uit de supermarkt. Bijzonder lekker en ik zit er dus vol van. Ik kijk ernaar uit om meerdere broden te bakken met recepten van dit forum.

Ik had dus begrepen dat ik het beste meel van de zuidmolen kon kopen? Ik wil graag stevige volkorenbroden bakken.

Waar kan ik het beste zaden bestellen? Kan ik die direct bij het deeg doen?

Groetjes
Youri
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Voorstelrondje

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom op het forum Youri en veel bakplezier :G
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Linda Sophia
Chef stoffer en blik
Berichten: 6
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 18:23

Re: Voorstelrondje

Bericht door Linda Sophia »

welkom en veel plezier met bakken.
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Voorstelrondje

Bericht door papagena »

Youri,

Welkom. Je hoeft natuurlijk niet perse bij de Zuidmolen meel te kopen. Soms zit er een molen bij je in de buurt waar je terecht kunt. Je hoeft in een BBM niet alleen maar mixen te gebruiken maar kunt ook prima zelf mixen. Een fluitje van een cent. Wat gist, zout, meel water eventueel wat zaden en olie en gaan met die banaan.
Succes ermee. En wie weet volgt ooit de stap naar de oven.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: Voorstelrondje

Bericht door Anna »

Welkom Youri! Leuk dat je het forum hebt gevonden en er meteen nuttige informatie vandaan hebt gehaald :D
Plaats reactie