Goedemorgen

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BruinBrood
Chef stoffer en blik
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 05 apr 2020, 10:18

Goedemorgen

Bericht door BruinBrood »

Hoi allemaal,

Graag stel ik mezelf even aan jullie voor. Ik ben Anna, ik ben student en bak sinds de corona crisis graag brood voor mezelf en mijn huisgenoten. Het begon allemaal zo'n zes weken geleden, toen ik nog in een hostel in Noorwegen was. Een van de andere hostel bewoners was een ontzettend goede bakker en heeft mij geïntroduceerd in de bakwereld. Van hem leerde ik het bakken van een simpel wit en lichtbruin brood en niet te vergeten... het bakken van kaneelbroodjes! Twee weken geleden keerde ik terug naar Nederland en had ik ineens zeeën van tijd, nu mijn hele studentenleven op z'n gat ligt. Dus ging ik rustig door met bakken. Momenteel ben ik nog aan het experimenteren met twee recepten (het brood en de kaneelbroodjes), omdat de omstandigheden hier toch anders zijn dan in het hostel (verse gist ipv droge gist en een andere (niet zo'n fijne) oven), en ik nou ook weer niet zó veel tijd heb. Mijn studie gaat online gewoon door en daarnaast ga ik ook graag naar buiten om een stukje hard te lopen, of te wielrennen. Maar een huisgenootje van mij vindt bakken ook erg leuk en inmiddels hebben we dus bijna dagelijks vers brood!

Een uurtje geleden ben ik heel impulsief lid geworden van dit forum, omdat ik graag beter wil worden en tips ontvang van andere bakliefhebbers :)
Gebruikersavatar
RedYssel
Deegroller
Berichten: 352
Lid geworden op: do 27 feb 2020, 18:34

Re: Goedemorgen

Bericht door RedYssel »

Leuk verhaal!. Welkom op het forum!
Passie voor de ambacht!.
Gebruikersavatar
Arie
Deegkneder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 31 mar 2020, 21:17
Locatie: Leiden

Re: Goedemorgen

Bericht door Arie »

BruinBrood schreef: zo 05 apr 2020, 12:00 ..........Het begon allemaal zo'n zes weken geleden, toen ik nog in een hostel in Noorwegen was......
Welkom op ons forum, Anna. :clap: Taart in Noorwegen ken ik alleen maar als “hjemmebakt”. Je hebt daar vast meer leren bakken dan een simpel wit en lichtbruin brood en kaneelbroodjes. Laat maar gauw zien wat je er van bakt... ;)
Mijn dagelijks brood... :D
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Goedemorgen

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom Anna :)
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Plaats reactie