Voorstelronde

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eethobby
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 19 apr 2020, 09:06

Voorstelronde

Bericht door Eethobby »

Na de prachtige voorstelfoto's van Bas gisteren durf ik me bijna niet meer voor te stellen...

Mijn naam is Tom, 30 jaar en alles op en rondom de keuken is mijn hobby. Doordat ik eigenlijk alles in de keuken wel leuk vind, blink ik nergens echt in uit. Zo heeft elk voordeel zijn nadeel ;).

Sinds een maand of 2 bak ik zelf mijn broden. Elk weekend een. Hiervoor maak ik gebruik van broodmix welke ik bij de lokale molen haal, ik kneed het deeg met de hand en ik bak ze af op de Kamado. Ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik gevoelsmatig de basis wat beter onder de knie begin te krijgen en ik voorzichtig wil gaan kijken wat er nog meer mogelijk is op het gebied van brood. Ik kijk er maar uit om al jullie creaties te mogen bewonderen! Afbeelding
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Voorstelronde

Bericht door Rik59 »

Prachtig!! Welkom hobbygenoot... ja ook iemand die keukengek is... ook fermentatie??

Dat broodje ziet er goed uit hoor... we kunnen niet allemaal als prins beginnen... ieder zijn ding..

Jij bent wellicht wat verder met dat eitje.. (lag vorige week zeker verstopt in de tuin)
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
baszdoove

Re: Voorstelronde

Bericht door baszdoove »

Wow mooi broodje! Welkom!
Gebruikersavatar
WesleyNL
Deegroller
Berichten: 482
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 17:09

Re: Voorstelronde

Bericht door WesleyNL »

Mooi brood hoor!

Welkom en veel plezier op het forum
Mixers: Kenwoon kmix met superdoughhook, Grilletta IM5
Oven: Bosch CSG856R Combi stoomoven.
Gebruikersavatar
Eethobby
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 19 apr 2020, 09:06

Re: Voorstelronde

Bericht door Eethobby »

Bedankt voor het warme welkom! Maar hoe kan het ook anders op een broodbakforum.

Nee, fermentatie trekt me op de een of andere manier niet, maar heb het ook nog nooit geprobeerd. Heb jij je hier wel al aan gewaagd?
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Voorstelronde

Bericht door Rik59 »

Eethobby schreef: ma 20 apr 2020, 07:21
Bedankt voor het warme welkom! Maar hoe kan het ook anders op een broodbakforum.

Nee, fermentatie trekt me op de een of andere manier niet, maar heb het ook nog nooit geprobeerd. Heb jij je hier wel al aan gewaagd?
Jawel eigen zuurkool... uiteraard desem, kimchi, azijn. wijn
Verwacht binnenkort... gedroogde worst, tempeh, tofu, Japanse miso, balsamico, cortido, wortels, augurken..
Mogelijk kombucha en kefir

Wellicht ga ik Surströmming tegenkomen maar zeker niet zelf maken..
Laatst gewijzigd door Rik59 op ma 20 apr 2020, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
RedYssel
Deegroller
Berichten: 352
Lid geworden op: do 27 feb 2020, 18:34

Re: Voorstelronde

Bericht door RedYssel »

Welkom op het forum, Bakze!
Passie voor de ambacht!.
Gebruikersavatar
Peter-ooievaar
Chef stoffer en blik
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 20 sep 2019, 22:40

Re: Voorstelronde

Bericht door Peter-ooievaar »


Welkom.
Eethobby schreef: ...alles op en rondom de keuken is mijn hobby. Doordat ik eigenlijk alles in de keuken wel leuk vind, blink ik nergens echt in uit. Zo heeft elk voordeel zijn nadeel ;).
Voor mij geld hetzelfde: vind van alles leuk en iedere dag leer ik bij.
Er over lezen is ook geweldig.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

Plaats reactie