Even voorstellen

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Deeghaak
Chef stoffer en blik
Berichten: 11
Lid geworden op: do 30 apr 2020, 08:15

Even voorstellen

Bericht door Deeghaak »

Beste bakkers,

Als frequent gastbezoeker van dit forum werd het tijd om lid te worden van dit broodbakkersgilde. Niet zo zeer het corona virus heeft me hier heen gedreven maar meer de zoektocht naar hoe maak ik een goed brooddeeg. Maar eerst wat over mezelf. Ik ben Marcel woon in Dordrecht met vrouw en kinderen. Ben zelf een beginnende bakker maar mijn vrouw bakt ze al veel langer bruin :D

Hoe we in het deeg zijn gerold... Met het opknappen van de tuin hebben we ook een hout gestookte pizzaoven laten plaatsen. We gebruikten voor het maken van het pizzadeeg een KA Artisan. Dat leverde redelijk deeg op maar nog niet zoals we wilden. Pas geleden heb ik een aparte deeghaak gekocht (superdoughhook) nou wat een feest opeens werd het deeg veel beter en daarmee ook de pizza's maar er zat ook een keerzijde aan dit verhaal... De KA Artisan is duidelijk niet gebouwd voor die deeghaak want na wat deeg maak sessies lijkt het er op dat de motor de geest heeft gegeven :shock:

Ik ga dit forum dus niet alleen gebruiken voor tips over deeg maar ook voor de zoektocht naar een nieuwe keukenmachine die ook bestand is tegen deeg maken...
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Even voorstellen

Bericht door Rik59 »

Welkom en Suc6 met de zoektocht..
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom op het forum :)
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
WesleyNL
Deegroller
Berichten: 482
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 17:09

Re: Even voorstellen

Bericht door WesleyNL »

Welkom en veel plezier met het avontuur!

Wat vervelend dat je machine er mee is gekapt. Ik krijg die van mij als het goed is deze week binnen dus hoop niet dat ik het zelfde mee ga maken de komende tijd..

Weet je inmiddels al of je een spiraalkneder wilt hebben of een planetaire mixer?

Ik wens je succes en wijsheid toe en vooral veel plezier met de aanschaf van een nieuwe kneder.

Krijgen we nog foto’s te zien van je mooie oven? :-)
Mixers: Kenwoon kmix met superdoughhook, Grilletta IM5
Oven: Bosch CSG856R Combi stoomoven.
Gebruikersavatar
Kadetje
Jongste bediende
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 24 apr 2020, 10:10
Locatie: Drenthe

Re: Even voorstellen

Bericht door Kadetje »

Welkom!

Ontzettend balen zeg dat jullie kitchenaid kapot is gegaan!
Ik overweeg (overwoog) zo'n spiraal deeghaak te kopen voor mijn KA Artisan maar als ik dit lees is dat misschien toch niet zo'n goed idee... Elders op dit forum las ik er wel positieve berichten over.

Ik heb de KA een aantal jaren terug gekocht voor 'gewone' bakwerkzaamheden (taarten) en lees helaas nu hier dat ie voor deeg niet heel goed is. Zal het er toch mee moeten doen want een nieuwe zit er nu niet in...
Gelukkig lukken mijn baksels tot nu toe wel goed. Kan misschien wel beter maar wat niet weet dat niet deert :lol:
KitchenAid Artisan
Gewone oven met pizzasteen
Gebruikersavatar
Deeghaak
Chef stoffer en blik
Berichten: 11
Lid geworden op: do 30 apr 2020, 08:15

Re: Even voorstellen

Bericht door Deeghaak »

Dat KitchenAid deze spiraal deeghaak zelf standaard niet levert voor de Artisan is waarschijnlijk omdat deze deeghaak het de KA Artisan behoorlijk moeilijk maakt. Bij de zwaardere KA uitvoeringen kan je deze haak wel kopen dat zegt denk ik genoeg. Maar als je niet al te zware deegsoorten maakt en niet meer dan 500gr in 1x keer dan kan je mooi degen maken met deze haak. Maar je KA zal wel harder slijten. Ik weet nog niet wanneer maar mijn spiraal deeghaak gaan op niet al te lang termijn in de verkoop.
Gebruikersavatar
Arie
Deegkneder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 31 mar 2020, 21:17
Locatie: Leiden

Re: Even voorstellen

Bericht door Arie »

Welkom, Deeghaak :clap:
Mijn dagelijks brood... :D
Gebruikersavatar
RedYssel
Deegroller
Berichten: 352
Lid geworden op: do 27 feb 2020, 18:34

Re: Even voorstellen

Bericht door RedYssel »

Welkom op ons forum en veel bakplezier gewenst!.
Passie voor de ambacht!.
Plaats reactie