Goedemorgen

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sandravw
Stofhapper
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 07 jun 2020, 20:58

Goedemorgen

Bericht door Sandravw »

Goedemorgen,

Nieuw hier op het forum. Ik ben Sandra en ben onlangs verknocht geraakt aan het zelf bakken van brood.
Ben 31 jaar, moeder van 2 kindjes, zoontje van 2.5 en een dochter van 12 weken.
In het bakken van taarten / brownies / bananenbrood / cupcakes heb ik al enige jaren ervaring en vind ik ook leuk om te doen.
Brood bakken is voor mijn redelijk nieuw, op een enkele poging na, jaren geleden.
Kneed het deeg momenteel handmatig, of soms de eerste paar minuten met een handmixer als ik last heb van mijn polsen / vinger, maar ben me aan het oriënteren op een spiraal of planeetmenger.

Groetjes Sandra
Gebruikersavatar
everwijn
Chef stoffer en blik
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 08 jun 2020, 03:30

Re: Goedemorgen

Bericht door everwijn »

Hoi,

Wat leuk dat je zon enthousiaste bakker bent, ben ook nieuw op dit forum, maar heb best lang ervaring met broodbakken.
Wat het belangrijkste is bij brood is om goede bloemsoorten te gebruiken. Als tarwebloem is mijn favoriet franse t65 bloem.
Als start ben ik gaan bakken met de broodrecepten van larousse. Voor mij werkte dat altijd erg goed.

Veel succes,

groetjes evert
Gebruikersavatar
WesleyNL
Deegroller
Berichten: 482
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 17:09

Re: Goedemorgen

Bericht door WesleyNL »

Welkom en veel plezier op het forum.

Als het op zoek bent voor een apparaat om deeg te kneden en eigenlijk verder niks dan zou ik een spiraalkneder kopen.
Er zijn meerdere verhalen, waaronder dat van mij dat deze uiteindelijk toch wordt gekocht omdat de meeste planeer mixers gewoon kapot gaan.
Mixers: Kenwoon kmix met superdoughhook, Grilletta IM5
Oven: Bosch CSG856R Combi stoomoven.
Gebruikersavatar
Deeghaak
Chef stoffer en blik
Berichten: 11
Lid geworden op: do 30 apr 2020, 08:15

Re: Goedemorgen

Bericht door Deeghaak »

Welkom op het forum. En zoals hierboven al gezegd als je alleen deeg wil kneden ga dan voor een spiraalkneder. Veel planeetmengers zijn hier minder of helemaal niet geschikt voor. Ik spreek helaas uit eigen ervaring.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Goedemorgen

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom op het forum :)
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Plaats reactie