Hallo allemaal

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: za 27 jun 2020, 16:37

Hallo allemaal

Bericht door Tobias Tobit »

Hallo allemaal,

Ik ben een vader van 41 en bak al jaren mijn eigen zuurdesem brood. Ik doe dit 1 à 2 keer per week met meestal goed resultaat. Ik hou namelijk nogal van experimenteren en dan gaat er wel eens wat mis. Die neiging om te experimenteren in de keuken slaat niet alleen op brood bakken, ik maak ook zelf kaas, div tafelzuren, wijn, bier, boter en kombucha. Ook de kamado/bbq gaat hier regelmatig aan vaak ook voor een pizza of flammkuchen en natuurlijk voor een snelle hamburger op een zelf gebakken broodje. Ik hoop hier op het forum nog wat ideeën op te doen voor mijn experimenten en mijn brood naar een hoger treedje te tillen

Groetjes Ruben

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Hallo allemaal

Bericht door papagena »

Dag Ruben,

Welkom! Er zijn hier meer mensen die zich een stuk in de rondte fermenteren ;-) Laat vooral eens zien wat je zoal bakt.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Hallo allemaal

Bericht door Rik59 »

Ha Ruben welkom.... 1 week geleden de eerste Kim Chi van dit jaar gemaakt.... al eens een webinar van Wateetons gezien? Sommige kun je gratis bekijken...
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: za 27 jun 2020, 16:37

Re: Hallo allemaal

Bericht door Tobias Tobit »

Rik59 schreef:Ha Ruben welkom.... 1 week geleden de eerste Kim Chi van dit jaar gemaakt.... al eens een webinar van Wateetons gezien? Sommige kun je gratis bekijken...
Jazeker ik heb meerdere van zijn boeken en heb laatst zelfs zijn nieuwste boek gewonnen bij de Instagram wedstrijd #bekverbranden.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

Gebruikersavatar
BakkerGerrit
Meesterbakker
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 12:48
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Hallo allemaal

Bericht door BakkerGerrit »

Welkom Ruben! Ik ben het helemaal met Papagena eens: laat hier je baksels maar zien. Vinden veel collegabakkers erg leuk!
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Hallo allemaal

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom Ruben :)
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Plaats reactie