Adje stelt zich voor

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adje
Stofhapper
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 17 jul 2020, 14:17

Adje stelt zich voor

Bericht door Adje »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Ad. Brood bakken doe ik eigenlijk al heel lang zei het dat het doorgaans maar enkele keren per jaar was. Omdat het niet altijd goed ging heb ik een jaar of 5 geleden besloten om toch maar eens een cursus te gaan volgen. Omdat Robèrt van Beckhoven maar 6 km bij mij vandaan is ben ik daar terecht gekomen. Behalve veel geleerd heb ik er ook veel afgeleerd, toch nuttig zo'n cursus. Daarna ben ik wat meer gaan bakken maar helaas toch nog wat te weinig tijd. In januari kwam daar verandering in sinds die tijd bak ik al ons brood zelf. Kneden deed ik met een Kitchenaid maar dat begon een beetje een probleem te worden. Het deeg kruipt in de kneedhaak, je moet de pen van het kantelmechanisme van de kop regelmatig terug in positie kloppen en je kunt er maar voor één brood deeg in maken. Op zoek naar iets anders kwam ik op dit forum terecht en ook bij de test van Levine. Naar aanleiding van deze test besloten voor een kneder te gaan en uiteindelijk gekozen voor de Famag Grilletta 5-S, met de kantelbare kop dus. Heb deze kneder sinds eind mei in mijn bezit en ben er uitermate tevreden over. Ik hoop hier nog veel van jullie te leren.

Groetjes, Ad
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Adje stelt zich voor

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom Ad :)
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Plaats reactie