Lezen over broodproblemen

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hetFornuis
Stofhapper
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 27 jul 2020, 14:23

Lezen over broodproblemen

Bericht door hetFornuis »

Hallo broodbakliefhebbers,

Omdat ik graag lees en leer over broodbakken en het zelf ook graag doe, kwam ik terecht op deze site.
Hoe je brood kunt bakken, dat kun je overal leren. Maar wat er nou mis is als het niet lukt, en hoe je dat zou kunnen verbeteren lees ik ook heel graag.
Ik bak zelf met een ouderwetse gasfornuis en ik gebruik een zuurdesem starter. Gelukkig is die eindelijk stabiel en actief (daar ben ik erg trots op omdat ik er zo mijn best op heb gedaan) en verder met allerlei soorten meel en bloem. Ik heb allerlei fases, waarin ik een bepaald soort techniek probeer te leren.
Nu zit ik in mijn franse baguette fase (en frans brood) maar ik heb ook een volkoren fase gehad en een pitjes fase. Oh, niet te vergeten te focaccia's en de portugese broodjes.
Het is gewoon een hobby, van alles proberen en leren. Ik volg op youtube Foodgeek en Edwin Klaassen en een franse huisvrouw waar ik de naam nu even niet van weet, maar die geweldige baguettes bakt.
Naast bakken kook ik ook nog veel (zonder vlees) en heb ik op mijn dakterras een moestuin.
Ik hoop veel leuke dingen van jullie te lezen en te leren.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Lezen over broodproblemen

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom op het forum :)
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Vitamine C
Warme bakker
Berichten: 690
Lid geworden op: di 02 apr 2019, 08:57

Re: Lezen over broodproblemen

Bericht door Vitamine C »

Welkom veel plezier hier
Plaats reactie