Ook maar even voorstellen

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johan v. V.
Chef stoffer en blik
Berichten: 6
Lid geworden op: di 19 nov 2019, 19:49

Ook maar even voorstellen

Bericht door Johan v. V. »

Hallo bakkers,

Ik ben Johan, 65 jaar jong, en woon in het kloppend hart van Nederland; Amersfoort. Ik leef al 43 jaar met veel plezier samen met mijn vrouw. De drie dochters zijn allang de deur uit, maar parkeren onze kleinkinderen regelmatig bij opa en oma, die daar op hun beurt van genieten.

Zojuist ben ik met pensioen gegaan. En tja, dan heb je ineens tijd over, en daar moet je ‘iets’ mee. Nu heb ik daar tot nu toe niet veel moeite mee. Ik trek er graag op uit met de camper, en ga ook veel met de fotocamera op stap. Maar er blijven toch nog de nodige uren over. Ik heb daarom het plan opgevat om te gaan bakken. Brood om precies te zijn. Gewoon omdat ik wel eens met m’n handen bezig wil zijn, en vers en ‘eerlijk’ brood vreselijk lekker is. Of dit als hobby een blijvertje is moet nog blijken.

Ik heb nu een paar keer een ‘Woeste Knoest’ gebakken. Dat viel nog niet mee. Het goed laten rijzen is nog het meest lastig. Het eindresultaat lijkt meer op een eierkoek dan op een woeste knoest. Maar lekker is ‘t ie wel! Enfin, de Sint heeft rijsmandjes, het boek ‘Brood uit eigen oven’ en een oven-thermometer bezorgd. Morgen hoop ik daarom op het beste resultaat tot nu toe.

Dit forum blijkt barstensvol met info te staan. En als het nodig is blijk ik ook nog vragen te kunnen stellen! Top!

Tot bakkens!
Johan
Gebruikersavatar
Victory
Warme bakker
Berichten: 578
Lid geworden op: wo 11 mar 2020, 16:42

Re: Ook maar even voorstellen

Bericht door Victory »

Welkom Johan!

Leuk dat je je even voorstelt en je hebt ook al een paar leuke hobby's zo te lezen. Ik hoop dat je veel plezier mag ervaren in het bakken van brood! Alle begin is moeilijk en ik denk dat vrijwel iedereen met platte broden begonnen is. Naar gelang je meer kennis en ervaring op doet zal dat vast beter gaan ;) . Veel lees en kijk plezier op het forum en in je kookboek toegewenst en vooral veel plezier in je keuken.

Groet Victory
Groetjes Victory

Panasonic SD-2500
Op het moment mijn grootste bakvriend.

Domino mix 5 spiraalkneder
Ik bak in een 90cm fornuis oven

Ik bak voornamelijk hybride (desem/gist) en meestal eigen recepten.
Gebruikersavatar
oudbakken
Deegroller
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 14 sep 2018, 16:16

Re: Ook maar even voorstellen

Bericht door oudbakken »

welkom op het forum Johan
Heetlucht oven LOTUS mod. FOV 2.6kW.
Conventionele oven: smeg 80cm
KitchenAid heavy Duty
Komo FidibusMedium molen
Plaats reactie