Even voorstellen

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter48
Stofhapper
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 22 mar 2021, 16:22

Even voorstellen

Bericht door Pieter48 »

Beste bakkers,
Mijn naam is Pieter en ik ben 72 jaar. Een tijd geleden heb ik bij kennissen ontbeten en daar werd brood op tafel gezet wat zo uit de broodbakmachine kwam. Dat smaakte zo goed dat ik dacht dat ga ik ook proberen. Helaas of gelukkig, het is maar hoe je het bekijkt, heb ik geen broodbakmachine, dus ben ik aan de gang gegaan met meel van de Aldi, een mixer en alle overige ingrediënten.
Het resultaat was een brood dat de vorm en de kleur had van een steen uit ons huis. Omdat ik wist wat de ingrediënten waren hebben wij ons er toch maar aan gewaagd. Om een lang verhaal kort te maken, ik heb een basis cursus gevolgd bij Baksels in Dronrijp, de mixer vervangen door een maxima 5L spiraalkneder, meel en bloem koop ik nu bij molen ‘t Lam in Woudsend.
De broden die nu uit de oven komen hebben de vorm en het model van standaard busbroden dus dat heb ik al weer gewonnen. Ik heb twee voorkeurrecepten, dat is brood met Kamutmeel en brood met Semola. Semola koop ik in een oosterse supermarkt onder de naam Salima Irmik.
De broden die nu uit de oven komen lukken “bijna” altijd.
Ik hoop via dit forum mijn bakkunst te verbeteren en inspiratie op te doen, want je bent nooit te oud om te leren.
Gebruikersavatar
hjeverts
Warme bakker
Berichten: 789
Lid geworden op: vr 17 jul 2020, 09:00
Locatie: Neede

Re: Even voorstellen

Bericht door hjeverts »

Welkom op het forum Pieter! :)
Groeten Hans,

Kneedmachine: Handen
Oven: AEG BPS33102ZM
Type rijsmiddel: Zuurdesem of Gist
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom op het forum Pieter :)
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Plaats reactie