Aangenaam

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nietzoluchtig
Chef stoffer en blik
Berichten: 9
Lid geworden op: za 24 apr 2021, 09:26

Aangenaam

Bericht door nietzoluchtig »

Graag stel ik mij aan jullie voor. Het forum komt vaak langs als ik online antwoorden zoek op vragen of inspiratie zoek. Geweldig hoeveel kennis en enthousiasme hier verzameld is!

Levine heb ik een keer mogen ontmoeten voor een bagel workshop waar ik hele goede herinneringen aan heb. En de rest van het gezin ook want alle meegenomen baksels waren in mum van tijd op! :-)

Het forum vroeg een gebruikersnaam. Ik koos “nietzoluchtig”. En dat zegt wel een boel. Niet dat ik zo serieus ben, maar dat ik van stevig brood hou met een serieuze ‘bite’. Niet dat Hollandse plofbrood van de meeste “warme” of erger nog “ambachtelijke” bakkers hier ten lande.

Ik bak al vele jaren zeer onregelmatig brood. Liefst desem met eigen roggestarter, maar ook wel met gist als de smaak neutraler moet zijn of de tijd niet zo scheutig is. Heel vaak volkoren, want voedzaam en gezond. De recepten haal ik van internet, uit de heerlijke boeken van Levine of bedenk ik zelf. Verder gebruik ik meestal de broodbakmachine voor het mengen/kneden en bak ik alle broden in een huis-tuin-en-keuken inbouw heteluchtoven van Pelgrim die het tot ons aller verbazing al ruim 25 jaar doet. Wel al twee keer voor een paar tientjes het element moeten vervangen. Alle broden gaan in een gietijzeren pan of in de römertopf want het gezin wil lekker knapperig brood met een stevige korst.

Niet alles lukt. Maar dan is het een voordeel dat ik van stevig brood hou, want zelfs de spreekwoordelijke ongerezen pannenkoek smaakt prima :-D
Gebruikersavatar
hjeverts
Warme bakker
Berichten: 789
Lid geworden op: vr 17 jul 2020, 09:00
Locatie: Neede

Re: Aangenaam

Bericht door hjeverts »

Welkom op het forum! :)
Groeten Hans,

Kneedmachine: Handen
Oven: AEG BPS33102ZM
Type rijsmiddel: Zuurdesem of Gist
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Aangenaam

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom op het forum :)
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Plaats reactie