Hai ik ben Regina

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lawaai
Stofhapper
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 15 sep 2021, 10:11

Hai ik ben Regina

Bericht door Lawaai »

Sinds een jaar heb ik het broodbakken weer opgepakt. Opgegroeid in een gezin waar nooit een brood uit de winkel kwam. Mam bakte alles zelf, heerlijke witte bolletjes (uithollen met je vinger en dan boter en gestampte muisjes erin), volkoren brood, appeltaart, op zondag spritskoekjes... later stapte ons gezin over op macrobiotisch eten en werd er zuurdesem rijstbrood gebakken.
Dat ik zelf een gezin kreeg het broodbakken jaren gedaan. Zuurdesem en gist broden. Toch is daar op een gegeven moment de klad in gekomen. Heel lang kwam er geen brood meer uit de oven, uitzonderingen daar gelaten.
Inmiddels grootouder en hoe heerlijk was het om toch met de kleinkinderen weer de keuken in te duiken! Het zetje wat nodig was. Met regelmaat wordt het zuurdesem brood nu weer zelf gebakken, eigen gebakken naanbrood voor bij de curry, de haverkoekjes en crackers komen ook weer uit eigen keuken.
'Ik bak het wel even' is er niet meer bij. Het blijkt nu een zoektocht naar hoe en wat zat het ook alweer, verbeteringen, recepten, materiaal... en zo struikelde ik over dit forum. Hoe gerustellend dat als je er niet uitkomt er een plek is waar je raad kunt vragen :D
Ik sla eerst maar aan het lezen hier... :thumbup:
Gebruikersavatar
hjeverts
Warme bakker
Berichten: 789
Lid geworden op: vr 17 jul 2020, 09:00
Locatie: Neede

Re: Hai ik ben Regina

Bericht door hjeverts »

Welkom op het forum Regina! :)

Plaats gerust wat van je baksels :)
Groeten Hans,

Kneedmachine: Handen
Oven: AEG BPS33102ZM
Type rijsmiddel: Zuurdesem of Gist
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Hai ik ben Regina

Bericht door papagena »

Welkom Regina, wat een mooi bakverhaal!
Schroom niet een eigen draadje te maken waarin je je baksels laat zien. Inspiratie is altijd welkom.
Niet bij brood alleen....
Plaats reactie