Wie ben ik...

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Crool
Stofhapper
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 24 sep 2021, 10:58

Wie ben ik...

Bericht door Crool »

Hoi broodbakkers en baksters,

Sinds een tijdje probeer ik minimaal 1 maal per week een brood te bakken. Met wisselend resultaat overigens. ;)
In het begin heb ik een broodbakmachine gebruikt, maar dat vond ik te 'makkelijk'. Deze gebruik ik nu dus alleen om te kneden. Dat kan ik namelijk lastig met mijn handen. Vandaar dat ik ook autolyse al heb geprobeerd.
Elke keer pas ik het recept iets aan of gebruik ik een andere werkwijze. Zoals ander meel, ander recept, langere bulkrijs, rijs in een bak of in de combi-stoom oven enz. Enderzijds omdat ik zo meer ervaring en gevoel krijg en anderzijds omdat ik het gewoon leuk vindt. :D
Ik bak meestel met meel van de Zuidmolen en droge gist in een combi oven op een pizza steen. Rijzen in de koelkast en in de combi stoom-oven. Zodra ik een steen heb voor in de combi-stoom oven ga ik dat ook proberen. De korst is tot nu toe namelijk niet echt knapperig door te weinig stoom in de 'normale oven'.

Met het aanmelden voor dit forum hoop ik veel tips en trics te kunnen lezen!

Groetjes Crool
Gebruikersavatar
hjeverts
Warme bakker
Berichten: 789
Lid geworden op: vr 17 jul 2020, 09:00
Locatie: Neede

Re: Wie ben ik...

Bericht door hjeverts »

Welkom op het forum Crool! Plaats gerust iets van je baksel in een eigen draadje op het forum :)
Groeten Hans,

Kneedmachine: Handen
Oven: AEG BPS33102ZM
Type rijsmiddel: Zuurdesem of Gist
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Wie ben ik...

Bericht door papagena »

Welkom! Als je kneden lastig vindt kun je ook eens no need to knead brood proberen, Gewoon lang rijzen en af en toe wat strekken en vouwen. Googel maar even.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Wie ben ik...

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom op het forum :)
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Plaats reactie