Wie ben ik....

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ZeeuwseBolus
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 22 okt 2021, 23:18

Wie ben ik....

Bericht door ZeeuwseBolus »

Goedenavond allemaal, ik ben een bakkerszoon, die inmiddels al aardig opschiet naar z'n pensioen (ben ruim over de helft zeg maar...)
Opgegroeid in een bakkersgezin dus, en dan draai je automatisch mee.... kadetjes en krentenbollen inpakken, brood snijden enz. enz.
Niet echt bakkersbloed, dus dit is niet mijn beroep geworden; ik had domweg niet genoeg passie ervoor.
Maar wel veel uren in de bakkerij doorgebracht natuurlijk!
Mijn vader was wel een vakidioot (hij kon uren bellen met de proefbakkerij van Zeelandia over zijn eigen koekrecept enzo...)
En de herinneringen zijn eindeloos.... teveel in ieder geval bij een voorstelronde.
Toch liet de bakkerij me niet los, dus dan ga je aan de slag in je eigen keuken met van alles en nog wat, zodat je ook zelf wat eetbaars krijgt.
Daarnaast hou ik best veel van oldtimers, dus heb ik enkele jaren geleden een Bedford (1965) uit Engeland gehaald; mijn Opa had namelijk zo'n bestelbusje als bakkersauto. Deze Bedford is in dezelfde kleuren gebracht als Opa destijds had, met ook dezelfde reclame erop.
Achterin is deze Bedford ingericht als een 'mini museumpje' met allerlei bakkersspullen uit de 70-er jaren.
Dat geeft dan wel aan dat het bakkersvak me niet onberoerd laat.

Hiermee hebben jullie een klein beetje een beeld gekregen denk ik....

Groeten, Nijs Stam
Gebruikersavatar
hjeverts
Warme bakker
Berichten: 789
Lid geworden op: vr 17 jul 2020, 09:00
Locatie: Neede

Re: Wie ben ik....

Bericht door hjeverts »

Welkom op het forum Nijs! :)
Groeten Hans,

Kneedmachine: Handen
Oven: AEG BPS33102ZM
Type rijsmiddel: Zuurdesem of Gist
Plaats reactie