Even Voorstellen

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JosT
Chef stoffer en blik
Berichten: 14
Lid geworden op: do 25 nov 2021, 11:31

Even Voorstellen

Bericht door JosT »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Jos en sinds enkele weken weer begonnen met brood bakken, heb het 7 jaar niet gedaan ivm zorg voor kinderen.

Gelukkig nog niet verleerd en de broden vliegen er hier door.

Hier thuis wordt voornamelijk bruin brood gegeten, maar ook de Franse broden vinden ze hier erg lekker, zowel op zuurdesem als op gist basis.
Voor het zuurdesem werk ik met desem op 100% en 60% hydratatie. Waarom 2 soorten? heel simpel staat zo in de recepten die ik heb, maar ik gebruik voornamelijk de 60%.

Deeg kneden gaat hier met een Maxima MPM 7 maar op het verlanglijstje staat een Spiraalkneder met minimaal 2 snelheden en een leemoven.


Ik hoop hier vooral inspiratie te vinden en een enkele tip als ik deze nodig ben.
Gebruikersavatar
hjeverts
Warme bakker
Berichten: 789
Lid geworden op: vr 17 jul 2020, 09:00
Locatie: Neede

Re: Even Voorstellen

Bericht door hjeverts »

Welkom op het forum Jos! :)

Laat gerust iets van je baksels zien in een eigen draadje :)
Groeten Hans,

Kneedmachine: Handen
Oven: AEG BPS33102ZM
Type rijsmiddel: Zuurdesem of Gist
Gebruikersavatar
Broodmeneer
Chef stoffer en blik
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 22 nov 2021, 14:40

Re: Even Voorstellen

Bericht door Broodmeneer »

Welkom Jos, leuk dat je weer begonnen bent. Ben even benieuwd wat ik me moet voorstellen bij Franse broden, brioche, baguette en dat soort dingen?
Gebruikersavatar
JosT
Chef stoffer en blik
Berichten: 14
Lid geworden op: do 25 nov 2021, 11:31

Re: Even Voorstellen

Bericht door JosT »

De Franse beiden zijn eigenlijk alle pains, zoals pain voudois de savoie, pain normandie, pain bourgogne, frans landbrood ( recept levane) ed. stokbroden nog niet gedaan maar al het grote brood waarvan het recept mij aansprak wel gemaakt. Kleinbrood en bladerdeeg nog niet gedaan, maar dat komt nog wel.

Ben niet zo van de foto's, houd er niet van om te showen, maar zal eens iets plaatsen.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Even Voorstellen

Bericht door lekkermelig »

Welkom Jos.

Het is natuurlijk helemaal niet verplicht om foto's te laten zien, maar ik zou het niet zien als 'showen'. Ieder bakt op zijn eigen manier, en de lol van het bakken is voor de meesten het belangrijkst. Foto's zijn er wat mij betreft gewoon voor de inspiratie, niet om anderen te laten zien hoe goed je bent. Inspiratie van anderen en voor anderen voor nieuwe recepten of andere manieren om een een goed brood te bakken. Het is verder natuurlijk helemaal niet verboden om je baksels aan anderen te laten zien, ook als je trots bent op je eigen bakwerk.

Groetjes, en bak ze!

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Plaats reactie