Even voorstellen. Nu

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AdStr
Stofhapper
Berichten: 1
Lid geworden op: za 17 jul 2021, 18:34

Even voorstellen. Nu

Bericht door AdStr »

Even voorstellen:
Noem me maar Pytou.
Sinds meer dan veertig jaar woonachtig in Frankrijk, bak ik mijn eigen brood, waarmee ik in mijn twaalfde jaar zit met ruim 100 broden p/j.
Mijn vierde robot, ditmaal een Kenwood Chef Elite XL met 1.400 watt, is inmiddels ook ter ziele.
Binnenkort komt er een kleine Grilletta, een "echte" broodkneder.
Mijn meel koop ik sinds een paar jaar bij pit-pit.com in België. Ik weet niet of ze duur of goedkoop zijn, maar zelf vind ik het het lekkerste brood van de wereld. En snelle levering. (Voor de goede orde: ik ben daar klant, geen aandeelhouder).

Op het forum stelde iemand de vraag of je de kapjes van oud brood nog kunt gebruiken. Ik verzamel dit in een mandje en voor het bakken doe ik het in de blender. Bij iedere keer (ééns in de 14 dagen 4 broden) levert me dat om en nabij 400g meel op. Smaakverschil: nul komma nix. Gewoon een keer proberen dus.

Niet helemaal wereldvreemd op bakgebied dus, maar er valt nog zo ontiegelijk veel te leren... Vandaar mijn aanwezigheid op het forum, waar ik al het een en ander heb opgepikt. Het ziet er veelbelovend uit. Ik hoop er nog veel op te steken en wens U hetzelfde.

Pytou.
Gebruikersavatar
hjeverts
Warme bakker
Berichten: 789
Lid geworden op: vr 17 jul 2020, 09:00
Locatie: Neede

Re: Even voorstellen. Nu

Bericht door hjeverts »

Welkom op het forum Pytou
Groeten Hans,

Kneedmachine: Handen
Oven: AEG BPS33102ZM
Type rijsmiddel: Zuurdesem of Gist
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Even voorstellen. Nu

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom op het forum :)
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Plaats reactie