Even voorstellen

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paulusdecrosskabouter
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 14 jun 2020, 19:03

Even voorstellen

Bericht door Paulusdecrosskabouter »

Hallo allemaal,
Graag stel ik me even voor op dit forum.
Ik ben Paul, woonachtig in Wijchen, 56 jaar jong.
Mijn overgrootvader had al een bakkerij en die is via mijn grootvader uiteindelijk overgegaan naar mijn ouders.
Ik heb diverse bakkersopleidingen gevolgd maar nooit in de gelegenheid geweest om ook de bakkerij over te nemen door ziekte van mijn vader.
Uiteindelijk ben ik wel 10 jaar werkzaam geweest als brood en banketbakker.
Door omstandigheden ben ik de bakkerij uitgegaan en in de techniek beland waar ook wel heel erg mijn hart lag en ligt.
Het bakken heeft me echter nooit losgelaten en diverse baksels (vooral banket) kwamen uit de oven.
Brood liet ik een beetje links liggen omdat ik vond dat mijn (standaard) oven daar niet echt geschikt voor was.
3 jaar geleden bij toeval begonnen met desembrood bakken en dat houd ik sinds dien met veel enthousiasme vol. De oven is nog wel een minpuntje.
Door mijn huidige werk ben ik staat om technische oplossingen zelf te maken als ik vind dat iets niet gaat zoals het naar mijn idee moet.
Rvs bakringen of bakplaten in een bepaalde vorm,
een inschietapparaat, rijskastje en zelfs een elektrisch aangedreven uitrolmachine met dikteverstelling heb ik al gemaakt.
Op dat punt zijn er voor mij geen beperkingen.
Ik hoop echter op dit forum meer kennis te vergaren op het gebied van desembrood bakken.
Ik ben redelijk tevreden met de resultaten die ik behaal maar geloof dat niets heilig is en er altijd mogelijkheden zijn voor verbetering of verandering.
Ik denk dat er op dit forum genoeg kennis zit waar ik wat van kan leren, waarschijnlijk meer als andersom.

Groet Paul
Gebruikersavatar
Jos bakt
Deegkneder
Berichten: 161
Lid geworden op: vr 28 aug 2020, 08:09
Locatie: Berghem

Re: Even voorstellen

Bericht door Jos bakt »

Welkom Paul,

Je hebt een leuke introductie geschreven!

Ik bak mijn desembroden in een pan (in een oven met minpuntjes) en dat geeft een mooi resultaat.
Gebruikersavatar
hjeverts
Warme bakker
Berichten: 789
Lid geworden op: vr 17 jul 2020, 09:00
Locatie: Neede

Re: Even voorstellen

Bericht door hjeverts »

Welkom op het forum Paul! :)

Laat gerust wat van je baksels zien op het forum. Daarnaast ben ik ook wel benieuwd naar de apparatuur welke je zelf gemaakt hebt :)

Is het crossen met de motor of de fiets?
Groeten Hans,

Kneedmachine: Handen
Oven: AEG BPS33102ZM
Type rijsmiddel: Zuurdesem of Gist
Gebruikersavatar
Paulusdecrosskabouter
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 14 jun 2020, 19:03

Re: Even voorstellen

Bericht door Paulusdecrosskabouter »

Ik heb 10 jaar laar op een 'afgelegen' plekje midden in een bos gewoond en reed in die tijd alleen motor (en dus geen auto) en ben daar een paar keer mee naar Afrika geweest. Een kennis noemde me toen in een opwelling Paulus de crosskabouter. Ik heb die er bij gelegenheid maar ingehouden.
Foto's van mijn baksels zal ik plaatsen als ik een beetje wegwijs ben op dit forum én als ik uitgevogeld heb hoe ik foto's plaats.
Gebruikersavatar
hjeverts
Warme bakker
Berichten: 789
Lid geworden op: vr 17 jul 2020, 09:00
Locatie: Neede

Re: Even voorstellen

Bericht door hjeverts »

In het bos is de motor vaak wel fijner dan de auto :)

Afrika is best een eind op de motor, wel mooi lijkt mij :)
Groeten Hans,

Kneedmachine: Handen
Oven: AEG BPS33102ZM
Type rijsmiddel: Zuurdesem of Gist
Plaats reactie