Hai

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Han2
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 09 sep 2022, 06:33

Hai

Bericht door Han2 »

Even voorstellen, ik ben Han en ben enkele jaren geleden geëmigreerd naar de Filipijnen.
Er is hier op brood gebied weinig te koop, slap witbrood en bruinbrood en vele soorten witbollen, puur of gevuld met chocola of Ubi.
Ik miste een goed volkoren brood maar kon tot kort geleden geen volkorenmeel krijgen waar ik woon.( in de provincie, ver buiten de stad )
Voor ik vertrok heb ik een workshop gevolgd bij Hartog en heb daar ook ( blauwstalen?) broodblikken en een receptenboek gekocht.
Ik eet dus nu heerlijk volkorenbrood en maak ook andere broden, wat een genot bij het ontbijt nu.Tijd heb ik genoeg en vind het echt leuk om te dien en vooral het resultaat te zien.
Ik hoop hier nog war ideeën op te doen en bij te leren
Gebruikersavatar
hjeverts
Warme bakker
Berichten: 789
Lid geworden op: vr 17 jul 2020, 09:00
Locatie: Neede

Re: Hai

Bericht door hjeverts »

Welkom op het forum Han! :)
Groeten Hans,

Kneedmachine: Handen
Oven: AEG BPS33102ZM
Type rijsmiddel: Zuurdesem of Gist
Gebruikersavatar
dirkjanl
Gaat de goede kant op
Berichten: 74
Lid geworden op: ma 25 nov 2019, 19:50
Locatie: Borger

Re: Hai

Bericht door dirkjanl »

Welkom Han
Experimenteer ook eens met baking soda.
Herstartende hobbyist die graag iets nieuws uitprobeert.
Werkt met Bakkerijwereld oven BW Home 2,2kW en een oude Bosch Mum 6 keukenmachine.
Gebruikersavatar
Han2
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 09 sep 2022, 06:33

Re: Hai

Bericht door Han2 »

dirkjanl schreef: vr 09 sep 2022, 18:29 Welkom Han
Experimenteer ook eens met baking soda.
Dat kan ik hier inderdaad overal kopen, gist is b.v. In warenhuizen of supermarkten niet te koop. Ik koop nu instant gist via een bakker.
Ik ga er naar kijken, ben benieuwd naar de verhouding i.v.m. Verse en instant gist.
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: Hai

Bericht door Anna »

Welkom Han!
Er zijn meer forumleden die in aan de andere kant van de wereld wonen en brood bakken bij hoge temperaturen, luchtvochtigheid e.d. Wellicht kun je ervaringen delen met bijvoorbeeld willemsingapore, zie hier zijn baktopic.
Plaats reactie