Hoi

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Carmiggelt
Chef stoffer en blik
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 14:15

Hoi

Bericht door Carmiggelt »

Hoi,

Als kind vond ik de broodmaaltijd al de beste maaltijd van de dag. En nog steeds ben ik gek op brood!

Sinds kort probeer ik een desem levend te houden en ermee te bakken. Een boeiende uitdaging. Maar gelukkig is het eigenlijk altijd wel eetbaar (en van restjes desem maak ik pannenkoeken ;) , ook lekker).

Ik hou niet zo van kneden, dus no knead breads komen hier ook wel eens uit de oven. Maar ergens sluimert ook de ambitie om toch eens zelf te gaan kneden.

Mijn doel is om stapje voor stapje me te bekwamen en uiteindelijk hopelijk hele lekkere (het liefste desem-)broden te bakken. Het bakproces is best ingewikkeld, en je moet ook een beetje vooruit kunnen denken en plannen. Maar oefening baart ongetwijfeld kunst! En dit forum is er natuurlijk ook nog: fijn.

Voor als het tegenzit of ik de moed even niet heb, heb ik nog een twintig jaar oude Panasonic SD-207, die ik nieuw leven zou willen inblazen met een nieuw bakblik en kneedmes (kansloos? graag reacties ;) ) Als dat niet lukt, dan mag er een nieuwe machine komen. Dat zal dan denk ik de simpelste Panasonic worden.


Groetjes Hester
Gebruikersavatar
allema
Warme bakker
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 19:37

Re: Hoi

Bericht door allema »

Welkom op het forum.
Huishoud-oven, Broodbakmachine Panasonic SD-R 2530 KXE
Gebruikersavatar
hjeverts
Warme bakker
Berichten: 789
Lid geworden op: vr 17 jul 2020, 09:00
Locatie: Neede

Re: Hoi

Bericht door hjeverts »

Welkom op het forum Hester! :)
Groeten Hans,

Kneedmachine: Handen
Oven: AEG BPS33102ZM
Type rijsmiddel: Zuurdesem of Gist
Plaats reactie