Even voorstellen

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jesse James
Chef stoffer en blik
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 13 nov 2022, 12:27

Even voorstellen

Bericht door Jesse James »

Goedemorgen,

Ik ben Marian, maar mijn naam is al in gebruik; ik hou niet van cijfers achter mijn naam, daarom maar de naam van mijn bi-blue sheltie gebruikt.

Sinds een kleine 2 maanden met vroegpensioen, waarvan eerst 5 heerlijke weken vakantie, en nu eindelijk tijd om zelf brood te bakken; heb altijd fulltime gewerkt, dus tja, de leuke dingen worden dan uitgesteld, want na het werk/eten/opruimen geen zin meer in freubelen.
Nu maar lid geworden, in plaats van anoniem mee te lezen.
Inmiddels al 3 broden gebakken in de (Miele combi-)oven, na eindeloos lezen en zoeken naar recepten met behulp van de info op deze site, wat goede resultaten geeft.
Echter, sinds kort hebben we home wizard Energy aangeschaft vanwege de helaas hoge energieprijen om ons verbruik te monitoren; we hebben geen zonnepanelen. Op de app kan ik meten wat het verbruik is, en daar schrik ik toch wel van, ondanks dat de elektra veel goedkoper is.
Een reden om een broodbakmachine aan te schaffen bij regelmatig een broodje bakken, dat scheelt toch minimaal de helft schat ik in.
Het wordt een Panasonic, welk model het gaat worden, moet ik nog uitzoeken.
Fijne zondag toegewenst.

mvrgr Marian
Gebruikersavatar
Victory
Warme bakker
Berichten: 578
Lid geworden op: wo 11 mar 2020, 16:42

Re: Even voorstellen

Bericht door Victory »

Hallo Marian,

Welkom, wat leuk dat je aan het broodbakken gegaan bent.

Brood in de oven bakken kost inderdaad nogal een berg stroom. Ik schrik ook elke keer. Mijn oplossing is om dan eens in de zoveel tijd een berg brood te bakken voor in de vriezer. Minder opwarmtijd en de oven (ik heb een 90 cm fornuisoven) wordt met de maximum hoeveelheid (3 vloer en 4 busbroden) een paar keer gevuld. Dan haal ik toch het meeste uit mijn stroomvreter. Broodbakmachine is inderdaad veeeeeel zuiniger en panasonic is een prima merk. Kijk gerust ook op Marktplaats voor een tweedehands mits hij er nog goed uit ziet. Dan kun je nog wel eens met geluk voor een prikkie een bijna nieuw apparaat scoren. In principe heb je ook niet alle extra's nodig hoor ;)
Groetjes Victory

Panasonic SD-2500
Op het moment mijn grootste bakvriend.

Domino mix 5 spiraalkneder
Ik bak in een 90cm fornuis oven

Ik bak voornamelijk hybride (desem/gist) en meestal eigen recepten.
Gebruikersavatar
Jesse James
Chef stoffer en blik
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 13 nov 2022, 12:27

Re: Even voorstellen

Bericht door Jesse James »

Dank je wel Victory, voor je bericht.
Ik ga toch maar voor een nieuwe Panasonic vanwege eventuele gebreken en garantie. Wacht even komende black friday af en sla dan toe.
Het wordt de SD-ZD2010KXH, vanwege het vermogen van 700 watt (ook met name voor de langere levensduur mbt het kneden).
De vele programma's bekijk ik wel wat ik ermee wil en of ik ermee kan spelen.
Meerdere broden in de oven is ook een optie, maar kan er slechts 2 in kwijt, met een beetje proppen zelf 3. En ik heb een kleine vriezer waar nog max 2 broden in kunnen, naast ons voorraadje en dat van ons hondje (3 laden).
Bij beide opties, oven en bpm zijn voor- en nadelen, ik ben wel zo eigenwijs dat ik van beide opties de voordelen wil kunnen gebruiken ;)
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom Marian,

Een Panasonic is een goede broodbakmachine.

Je schrijft: vermogen van 700 watt (ook met name voor de langere levensduur mbt het kneden). Bedenk wel dat een hoger wattage niets zegt over de levensduur en over de kneedeigenschappen. Een machine met een hoger wattage is niet automatisch een beter apparaat. Watt zegt iets over hoeveel stroom de machine verbruikt, een machine met een hoger wattage verbruikt dus meer energie.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
De Broodvirtuoos
Deegroller
Berichten: 290
Lid geworden op: di 24 nov 2020, 15:33

Re: Even voorstellen

Bericht door De Broodvirtuoos »

Welkom Marian op dit forum.
Gerezen brood is geprezen brood.

Spiraalkneder: SM-15.
Planeetmenger: Maxima MPM 7l.
Dough sheeter: TYD-330B.
Rijskast: Rofco-RK-48.
Oven: Rofco-B-40.
Snijmachine: Kalmeijer 11 mm.
Plaats reactie