Dag iedereen!

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dirk_de_coninck
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: di 06 dec 2022, 18:03

Dag iedereen!

Bericht door dirk_de_coninck »

Dag iedereen!

Ik ben Dirk, geboren in het mooie jaar 1970 en ik ben uit Zoersel, prov. Antwerpen, België.
Ik ben al heel lang van plan om brood te bakken. Al toen ik in mijn twintigerjaren was wou ik dat kunnen, van bloem zo een lekker geurend brood kunnen bakken. Maar ik geraakte niet verder dan een paar oneetbare klompen.
Jaren lang niks meer gedaan. Maar een jaar ofzo geleden werd bij mijn vrouw een intolerantie voor tarwe en koemelk vastgesteld.
Dus moesten we wel op zoel naar brood zonder tarwe. En dat is toch een hele klus.
Daarom ben ik een tijd terug een cursus desembrood gaan volgen bij de Broodbroeders in Mechelen. Zelf desemstarter gemaakt enzo maar toch ook weer niet de resultaten gekregen die ik wou want het brood was soms nog zuurder dan een citroen.
Dan maar overgestapt naar gistbroden en ik moet zeggen dat dat aardig begint te lukken. Heel af en toe probeer ik nog een desembrood te bakken en ook daar zit toch evolutie in.
Maar dus om die laatste prangende vragen te kunnen beantwoorden ben ik op dit forum beland in de hoop zo nog veel heerlijke broden en meer uit de oven te kunnen toveren voor vrouw en kinderen en bezoek.

Groetjes,
Dirk
Gebruikersavatar
De Broodvirtuoos
Deegroller
Berichten: 290
Lid geworden op: di 24 nov 2020, 15:33

Re: Dag iedereen!

Bericht door De Broodvirtuoos »

Ik hoop dat je hier op het forum veel inspiratie gaat opdoen. Succes en vragen staat hier vrij!
Gerezen brood is geprezen brood.

Spiraalkneder: SM-15.
Planeetmenger: Maxima MPM 7l.
Dough sheeter: TYD-330B.
Rijskast: Rofco-RK-48.
Oven: Rofco-B-40.
Snijmachine: Kalmeijer 11 mm.
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: Dag iedereen!

Bericht door Anna »

Welkom Dirk! :)
Plaats reactie