goeiemorgen, ik stel mijzelf kort voor

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
roloff
Stofhapper
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 21 dec 2022, 11:07

goeiemorgen, ik stel mijzelf kort voor

Bericht door roloff »

Mijn naam is Rolf en ben 47 jaar. Een goeie maand geleden een panasonic sd-b2510 aangeschaft en inmiddels al meerdere broden gebakken. Erg leuk en de 1 wat lekkerder dan de ander:) Veel aan het ontdekken en uitproberen. Ik ben er al achter gekomen dat de pizza functie niets voorstelt en inmiddels achter gekomen -google- dat goed luchtig pizza deeg vooral met een lange rijstijd te maken heeft Maar goed.... Ik gebruik vooral programma 1 (basis 4 uur) en 4 (rozijnenbrood). Je kunt instellen of het om een M, L, of XL brood gaat. Het is mij onduidelijk wat de functie hiervan is en of dit van invloed heeft op je brood. Misschien dat iemand mij daar antwoord op kan geven?
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: goeiemorgen, ik stel mijzelf kort voor

Bericht door Anna »

Welkom Rolf! :)
Ik heb zelf geen broodbakmachine, maar zou het kunnen dat je er kleinere of grotere broden in kan maken (dus met andere hoeveelheden ingrediënten) en dat de tijden van de programma's dan iets aangepast worden? Wellicht kan je in de afdeling voor broodbakmachines (bbm) meer vinden?
Gebruikersavatar
allema
Warme bakker
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 19:37

Re: goeiemorgen, ik stel mijzelf kort voor

Bericht door allema »

Welkom Rolf.
Ik heb ook een BBM panasonic en ik bak soms nog brood in de bbm en dan altijd op XL, ik weet ook niet helemaal het verschil tussen die standen, nooit uitgeprobeerd, nu gebruik ik de bbm voor kneden en dan afbakken in de oven.
Huishoud-oven, Broodbakmachine Panasonic SD-R 2530 KXE
Gebruikersavatar
Victory
Warme bakker
Berichten: 578
Lid geworden op: wo 11 mar 2020, 16:42

Re: goeiemorgen, ik stel mijzelf kort voor

Bericht door Victory »

Mijn ervaring is dat je alleen bij spelt echt m/l/xl goed moet invoeren +het juiste programma. Voor de rest is mijn ervaring met sterke bloem en meel dat xl volkoren altijd goed is. Ik heb een sd2500 en ik bak met iets minder gist ook gewoon wit op het volkoren xl programma. Ik gebruik vrijwel altijd 500 gram ipv de voorgeschreven 600 voor het xl programma.

Wil je de korst wat steviger en je hebt een warmhoud functie dan kun je je brood ook een poosje langer laten zitten in de BBM. Werkt perfect.
Groetjes Victory

Panasonic SD-2500
Op het moment mijn grootste bakvriend.

Domino mix 5 spiraalkneder
Ik bak in een 90cm fornuis oven

Ik bak voornamelijk hybride (desem/gist) en meestal eigen recepten.
Plaats reactie