Broodbakforum

HET forum voor enthousiaste thuisbakkers

Hier mag 't overal over gaan. Maar hou 't wel gezellig...
Door hermessy
Het boekwerk "Modernist Bread" van Nathan Myhrvold en Francisco Migoya is momenteel in de aanbieding bij amazon.de voor 352,99 euro. Dit is nog steeds een groot bedrag maar scheelt wel aanzienlijk t.o.v. de reguliere verkoopprijs van 525 euro die ik in Nederlandse (internet) winkels zie.
De prijzen blijven wisselen, bij amazon.de is het op dit moment weer boven de 400 euro terwijl BOL.com nu circa 353 euro is.

Ik heb nog geen aankondiging van de "at home" versie gezien maar die zal natuurlijk goedkoper zijn dan deze bundel boeken samen. Als je kijkt naar Modernist Cuisine: de bundel met 5 boeken is met circa 500 dollar 5x duurder dan de enkele "at home" van 100 dollar. Als dat voor de broodserie ook gedaan wordt dan geef je wel minder geld uit maar krijg je ook een stuk minder ;) .
Die van mij is besteld en onderweg :G :DB2: Verlaat verjaardagscadeautje.

Zal ik "inloop" middagen organiseren zodat jullie de boeken bij mij kunnen komen lezen :D,?
hermessy, jasmon, Anna and 1 others liked this
Gezellig Wil :G. Ik geloof niet dat die kleine met de steel bij mij ligt maar zal eens kijken ....
lekkermelig schreef:
di 14 nov 2017, 10:40

Afbeelding
In de bakkerij algemeen gebruikte en nuttige gereedschappen. :2th:

Hier thuis doe ik het zeker zo gemakkelijk met een...

Afbeelding :D, :G

Afbeelding
Laatst gewijzigd door bakplaat op wo 15 nov 2017, 05:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Cor, ik heb ook nog een korstprikker liggen hoor, hier ook liefkozend 'het martelwerktuigje" genoemd :D,
AfbeeldingKorstprikker by Lekker Melig, on Flickr

Maar ik moet eerlijk zeggen dat er best weinig knäckebröd gebakken wordt. Toch gaat het met zo'n kruskavel wel een heel eind makkelijker dan tweehonderd keer met een vork inprikken :-)

Wil
jasmon schreef:
di 14 nov 2017, 23:38
ik zie het nog niet bij de nieuwe workshop data staan :rofl2:
Haha, nee dat gaat buiten de workshops om :D,
Stokbrood

Bedankt voor de tips, ben nu bezig met het recept […]

Brotbackrahmen

ja, zo'n brood met korst aan twee kanten is wennen[…]

Baksels van AndreaB

Prachtige broden hoor. :2th:

Haha, zeker weten! :2th: Nooit geweten dat er ee[…]