Technische forum vragen

Hier kan je alles plaatsen wat niet onder de overige categorieën valt, zolang het maar enigszins met de hobby's van je mede-forumleden te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Figarodt

Technische forum vragen

Bericht door Figarodt »

Ik zie dat bij de instellingen van het onderschrift [URL] is uitgeschakeld. Is dat met opzet?
Hoe gaat dat in de berichten, kunnen wij gewoon een foto plaatsen [img] of moet het een klikje zijn dat naar een [URL] verwijst?
Gebruikersavatar
Bakkersdochter

Re: Technische forum vragen

Bericht door Bakkersdochter »

Volgens mij werkt het zo:

Als je een foto wilt plaatsen die al op het internet staat maar als je ook wilt dat die in je bericht hier op het forum te zien is dan klik je op IMG.
Er komt dan een HTML code die de taak heeft om de computer de foto te laten zien. De eerste code is om te markeren waar de taak begint en de tweede code waar de taak eindigt. Als jij dan in het midden tussen de twee codes de link naar het plaatje zet, krijg je hier in het bericht het plaatje te zien.

Wil je alleen een verwijzing naar je foto op het internet, dan klik je op URL en dan zet je het linkje tussen de twee codes in, die dan verschijnen.

Ik hoop dat ik het goed uitleg. Mocht het te verwarrend zijn, dan verwijder dit berichtje maar. Tis niet mijn bedoeling om het moeilijker te maken. ;)
Gebruikersavatar
Figarodt

Re: Technische forum vragen

Bericht door Figarodt »

Bedankt voor je reactie. Deze methoden ken ik wel maar wist niet of dat hier zo mocht.
Mijn andere vraag is meer voor de moderators bedoeld: het gaat om het onderschift in het profiel. daar is [url] uitgeschakeld, d.w.z. dat je in je onderschrift niet naar je website kan verwijzen. Ik vroeg of dat met opzet zo was ingesteld. Als dat niet het geval is zou ik graag weten hoe ik dat kan veranderen.
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Technische forum vragen

Bericht door Ballie »

Er stond nog een vinkje verkeerd. Probeer het nu nog maar eens...

Een afbeelding invoegen in het onderschrift heb ik met opzet uitgeschakeld staan. Anders gaan de onderschriften de berichten overstemmen.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Figarodt

Re: Technische forum vragen

Bericht door Figarodt »

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb mijn onderschrift al aangepast.
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Technische forum vragen

Bericht door Ballie »

En daarna heb ik 'm nog een keer voor je aangepast. Je was nog wat vergeten. Nu is 't een link zoals 'ie bedoelt is

Nee, wees niet bang, ik ga daar geen gewoonte van maken... ;)
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Bakkersdochter

Re: Technische forum vragen

Bericht door Bakkersdochter »

Is dat wel handig... de link verwijst nu naar het deleukstetaartenforum zelf. Kun je niet een directere link maken naar jouw album of zo?
Gebruikersavatar
Figarodt

Re: Technische forum vragen

Bericht door Figarodt »

Bakkersdochter schreef:Is dat wel handig... de link verwijst nu naar het deleukstetaartenforum zelf. Kun je niet een directere link maken naar jouw album of zo?
Je hebt gelijk, dat was een foute link, dat is inmiddels gecorrigeerd
Gebruikersavatar
Figarodt

Re: Technische forum vragen

Bericht door Figarodt »

Ballie schreef:En daarna heb ik 'm nog een keer voor je aangepast. Je was nog wat vergeten. Nu is 't een link zoals 'ie bedoelt is

Nee, wees niet bang, ik ga daar geen gewoonte van maken... ;)
Ook hiervoor bedankt! Afbeelding
Ik was uit pure snelheid idd de url voor en achter vergeten. Sorry.
Gebruikersavatar
simoneannemone

Re: Technische forum vragen

Bericht door simoneannemone »

Is het mogelijk om berichten zelf te wijzigen?

Soms maak je een typefout die je later wilt corrigeren en het zou handig zijn als je dat zelf kunt doen.
Het forum is volgens mij zo in te stellen dat je dat bijvoorbeeld een half uur na het plaatsen van het bericht mag doen (dit voor het geval dat je deze functie niet helemaal open wilt zetten).

Saskia
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Technische forum vragen

Bericht door Ballie »

Dat is tot 5 minuten na plaatsing mogelijk. Dat is om te voorkomen dat berichten compleet gewijzigd worden nadat er op gereageerd is. Dit geldt ook voor het verwijderen van berichten.

De enigen die de berichten wel permanent kunnen wijzigen, zijn de moderators en de beheerder. Dus als er eens ergens een storende fout in één van je berichten zit, dan kun je altijd contact opnemen met één van de moderators, of met mij.

Het makkelijkst kun je dat doen door op het icoontje met het uitroepteken Afbeelding te klikken. Je kunt dan ook meteen aangeven wat er verandert moet worden.

Wijzigingen zal ik altijd in het rood doen, met onderaan het bericht een melding dat ik het heb gewijzigd, dit ook in het rood.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
simoneannemone

Re: Technische forum vragen

Bericht door simoneannemone »

Toen ik het vorig bericht schreef had ik die mogelijkheid niet. Nu zie ik wel een icoontje.

Saskia
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Technische forum vragen

Bericht door Ballie »

Dat kan te maken hebben met het aantal berichten dat je geschreven hebt. Tot de eerste vijf berichten heb je nog maar beperkte mogelijkheden op het forum. Da's ook om spammers zoveel mogelijk buiten de deur te houden. Daar heb ik tot nog toe geen last van gehad, maar het schijnt op verschillende fora een behoorlijk groot probleem te vormen.

Mogelijk moet ik daar in de toekomst nog andere maatregelen tegen nemen. Maar dat zien we tegen die tijd wel. Er zitten nog wat mogelijkheden binnen het standaard forumpakket die ik kan toepassen.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Plaats reactie