hemelen van het oude bakkerswereld forum

Hier kan je alles plaatsen wat niet onder de overige categorieën valt, zolang het maar enigszins met de hobby's van je mede-forumleden te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
steenbakkertje
Gaat de goede kant op
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:20

hemelen van het oude bakkerswereld forum

Bericht door steenbakkertje »

Volgende week gaat het Bakkerswereld Forum hemelen waarom dat nu moet gebeuren is voor mij en mogelijk voor velen anderen een groot raadsel .

De uitleg dat het forum zijn doel had bereikt en dat er nu genoeg informatie te vinden is over het bakken van brood zal opzich wel waar zijn maar het forum was veeeeeel meer dan dat ...het was onder andere een sociaal gebeuren.
In het kort ,ik geloof de opgegeven reden niet zo maar dat is hoe ik er over denk en ik kan er natuurlijk best of volledig naast zitten.

Kan mij wel heel goed voorstellen dat je er na een aantal jaren van modareren er wel genoeg van hebt gekregen maar was het forum niet over te dragen waarom definitief de stekker er uit trekken?
De laatste tijd heb ik van verschillende leden mogen horen dat er wel een punt van kritiek was zoals het verdwijnen van berichtjes en het toegang weigeren tot het forum .

In hoeverre dat allemaal juist is weet ik niet want in de techniek kan er ook wel iets haperen en niemand is perfect dus ongelukjes/ inschattingsfouten kunnen er ook gebeuren en misschien zijn er wel andere meer persoonlijke redenen , hoe dan ook !!

we hebben er ook een fan/ bak-tastische tijd gehad .

Dus laten wij dankbaar wezen voor de tijd die wij daar hebben gehad.

Het oude forum is niet meer!!

leve het nieuwe forum.
Bak met een Rofco B20 (electrische steenoven) en met de hulp van een spiraaldeegkneder.
Gebruikersavatar
Bakkersdochter

Re: hemelen van het oude bakkerswereld forum

Bericht door Bakkersdochter »

@Steenbakkertje... volgens mij is de datum van overlijden morgen.

De reden waarom ik teruggekeerd ben op het bakkerswereld forum is omdat het toch zo'n beetje enige en volwaardig nederlandstalig forum over broodbakken is. Ik vond het dan ook jammer dat er zoveel 'oude bekenden' niet meer actief bleken te zijn. Op liever gezegd heb ik de hoogtijdagen van het forum mee mogen maken met een enorme groei van leden. En ik weet niet of dat er debet aan geweest is hoe stroef sommige dingen op het BW-forum gingen.
Meedenken werd niet zo gauw op prijs gesteld. De ervaring van berichten die zonder reden verwijderd werden hebben mij ook gestoord en destijds er mede voor gezorgd dat ik steeds minder het forum ging bezoeken. Ook bij mijn hernieuwde aanmelding had ik beperkte toegang zodat het forum niet echt kan functioneren. Ik heb werkelijk een bericht geschreven met als titel Noodkreet. Gelukkig heeft Lidia dit bericht ter harte genomen en mijn 'status' aangepast.
Zo heb ik nog enkele dagen volledig gebruik kunnen maken van het forum totdat ik noodgedwonen toch een bericht ben gestart om te peilen of er behoefte was aan contact onder de actieve leden. Een paar hebben dit gelezen en het bericht is verwijderd. Gelukkig had Levine nog op het bericht kunnen antwoorden dat ik haar facebookpagina in de gaten moest houden. Dit heb ik ook aan andere gemeld waar ik maar kon. Alles daarvan is verwijderd, en is mijn toegang tot het forum weer beperkt. Ik wilde best honoreren dat ik geen expliciete berichtjes op het forum zou plaatsen over de sluiting, maar als alles je onmogelijk wordt gemaakt dan moet je wel. (een pb was niet meer mogelijk, of ledenprofielen bekijken ook niet zodat het onmogelijk werd buiten het forum om contact te zoeken). Tja en een kat in het nauw...

Ik ben blij met deze veel gemoedelijkere sfeer op dit forum. Ik hoop dat nog meer ex-bw-forumleden dit forum weten te vinden. Sommmige zullen raar opkijken als het er niet meer is, want niet iedereen is ingelicht dmv het mailtje.

Jammer ook dat het forum niet is overgenomen ivm al het content wat er is, en alle leden op de hoogte brengen. Aan de andere kant, met een schone lei beginnen en een frisse nieuwe start is waarschijnlijk ook een verademing.

Na dit allemaal geschreven te hebben, neem ik me voor niet meer terug te kijken. Had niet altijd een goed gevoel bij hoe het forum geleid werd. Hoewel ik best kan voorstellen dat een enorme groei soms ook wat impopulaire maatregelen tot gevolg kan hebben, en het gevoel moet geven alles in de hand te houden. Ik was overigens wel blij met de input van alle leden. Ik wil me niet meer bezig houden met wat geweest is, maar gaan voor wat er nu is, en wat er komen gaat.
Dus inderdaad lang leven BROODNODIG. (Een geweldige naam).
Gebruikersavatar
Lauralijn

Re: hemelen van het oude bakkerswereld forum

Bericht door Lauralijn »

Ik sluit me bij jullie aan.

Ik ben blij dat nieuwe forum er is en blijf dankbaar dat ik zoveel geleerd heb van het oude forum.
En ik was nog vergeten René te bedanken dat hij mij op de hoogte gebracht heeft van dit nieuwe forum. Dankjewel!
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: hemelen van het oude bakkerswereld forum

Bericht door Ballie »

Ik heb, toen het bericht dat BW zou gaan stoppen net was uitgestuurd, contact gehad met BW over een doorstart van het forum. Daar stonden ze in het begin heel positief tegenover, en ze zouden gaan kijken hoe ze de gegevens konden omzetten naar de phpBB structuur. Maar na een paar berichten over en weer hoorde ik plotseling niets meer, en op vragen van mijn kant werd afstandelijk gereageerd.

Ik heb toen in eerste instantie het forum grotendeels ingericht zoals BW er uit zag. Zelfs een deel van de recepten gekopieerd en vervolgens contact gezocht met een van de leden van BW. Na wat berichten te hebben uitgewisseld hebben we besloten dat het beter was om vanaf nul te beginnen. Ik heb toen het complete forum gewist en ben vanaf de grond opnieuw begonnen. Dit in overleg met in totaal drie andere forumleden.

Regels zijn er vooralsnog niet. De normale gedragsregels en omgangsnormen zouden voldoende moeten zijn. Misschien dat ik dat maar beter wel even kan gaan vermelden.

De datum van overlijden van BW zou in de week van 19 december moeten zijn, ik ging er zelf ook al een beetje van uit, dat per 19 december de stekker er uit zou gaan. Echter, BW is het hele weekend al niet meer bereikbaar, in verband met: ""Conversie naar andere gegevensverzamelingen"".

Ik ga er zelf al van uit dat het forum niet meer terug on-line gaat komen.

En laten we inderdaad niet langer achterom kijken. Laten we liever gaan kijken naar hoe het kan gaan worden, en niet meer naar hoe het was. Hoewel we daaruit wel kunnen leren hoe wij het "niet" moeten doen.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
stillekracht
Deegroller
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 19:42

Re: hemelen van het oude bakkerswereld forum

Bericht door stillekracht »

Qua inhoud was het BW forum prima. De wijze waarop er werd gemodereerd vond ik zielig. De censuur en het autoritaire gedrag vond ik irritant. Als je baasje wil spelen neem dan een hond ;) Ik heb hier via PM wel eens opmerkingen over gemaakt, maar dat werd niet echt gewaardeerd. Ben blij dat hier nu een andere mentaliteit wordt getoond.

De sfeer is anders en de gebruikers zijn actiever. Het BW forum was een dooie boel geworden.

Als iereen zich maar respectvol uit, dan moet het hier stukken beter en gezelliger worden!
Gebruikersavatar
erik-mp3

Re: hemelen van het oude bakkerswereld forum

Bericht door erik-mp3 »

Ik had het BW forum eigenlijk nog maar pas gevonden en na mijn eerste post al problemen omdat er reacties op die post meteen werden verwijderd.
Na het mailtje dat ze gingen stoppen omdat er genoeg informatie op internet te vinden is heb ik daarop gereageerd.
Ik heb aangegeven dat een forum veel meer is dan een verzameling van informatie.
Ik heb alleen een berichtje gehad dat zij daar anders over dachten.

2 dagen nadat ik een tekst als onderschrift had neergezet waarin ik aangaf dat een forum meer is dan een verzameling van informatie kon ik niet meer posten en een paar dagen later kon ik geen nieuwe berichten meer zien en was ik buitengesloten.

Ik ben erg blij met dit nieuwe forum.
Ik heb ervaring met het forum van onze club (Piaggio MP3 Club Nederland) waarvan ik voorzitter ben.
Wij hebben een zeer open en ongedwongen forum en hebben nu in de laatste 3 jaar slechts 2 keer echt moeten ingrijpen omdat een paar mensen te ver gingen.
Ik hoop dat men hier ook gewoon met respect met elkaar om kan blijven gaan waardoor het forum zijn open karakter kan blijven behouden.

Mijn dan aan de oprichters.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: hemelen van het oude bakkerswereld forum

Bericht door bakplaat »

Met gemengde gevoelens vernam ook ik het sluiten van het ''oude'' forum.Waarbij ik steeds met veel plezier ging kijken en ook mijn bijdragen heb kunnen leveren en vanuit mijn vakkkenis antwoord op vragen van veel hobbybakkers m/v.

Het laatste jaar werd het naar mijn idee steeds minder gezellig en bespeurde ik al een zekere teloorgang,omdat er steeds minder (bekende) leden actief bezig waren op het forum.
Wel meldden er zich regelmatig nieuwe leden aan,die je vervolgens na een of enkele berichten ook niet meer terugzag.

Groot was mijn verassing toen ik van Rene (ons Steenbakkertje) per e-mail op de hoogte werd gesteld van de start van een nieuw forum: BROODNODIG...BEDANKT RENE :2th:...en ik heb me er terstond aangemeld.Ik ben er dagelijks soms meermaals present en probeer net als voorheen,zo goed mogelijk antwoord te geven op evt. gestelde vragen.

Vorige week heb ik nog als een gebaar van ledenwerving een e-mail naar bakkerwereld.org verzonden met oa. de vraag/verzoek of het soms mogelijk was om alle leden per e-mail de link naar het nieuwe forum toe te sturen,zoals ze dat ook gedaan hebben met de mededeling dat ze gaan stoppen.De leden zouden zich dan als ze dat willen aan kunnen melden op het nieuwe forum.
Heb daar inmiddels een mail van teruggehad dat dit vooralsnog niet mogelijk was...
Omdat ik nu niet op mijn eigen pc bezig ben (op visite elders) kan ik beide mails nu niet laten zien,maar doe dat nog wel eens als ik weer terug thuis ben.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Bakkersdochter

Re: hemelen van het oude bakkerswereld forum

Bericht door Bakkersdochter »

De reden waarom nieuwkomers na 1 of 2 posten niet meer terugkwamen is waarschijnlijk zoals ik ook bij mijn reentree merkte, dat je totaal geen functies kon benutten. Dat ontmoedigd zo ontzettend. Ik kon niet eens op mijn eigen voorstelberichtje reageren. Ik voelde me bijna a-sociaal, maar wist dat het niet aan mij lag. Ik heb dezelfde ervaring als eric en stillekracht. Maar wat in 2007 al was, bleek bij terugkeer nog net zo te zijn.

(Oke dat was het laatste :D, )
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: hemelen van het oude bakkerswereld forum

Bericht door papagena »

Ik heb heel veel geleerd op het oude forum maar merkte dat ik de laatste tijd toch wel erg vaak op Duitse fora zat en dat ik daar inderdaad, soms de sfeer prettiger vond. Niet overal trouwens. Maar goed, ik zit hier nu en ga er van uit dat dit een goede plek gaat worden. Want om heel eerlijk te zijn vind ik dat er in Nederland qua bakken nog een wereld te winnen valt en dan vooral in de hoek van bv. zuurdesem en het no knead brood.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
gipskruit

Re: hemelen van het oude bakkerswereld forum

Bericht door gipskruit »

Wat ik wel jammer vind is dat de recepten allemaal verloren gaan,natuurlijk zullen er hier ook wel weer goede komen,maar dat duurt wel weer even (vermoed ik).
En wat jammer is dat er veel mensen ,denk ik dit forum niet zullen kunnen vinden en ik in ieder geval geen e-mail adressen heb.Van het oude forum.
Maar verder heb ik veel geleerd van het oude forum en kijk er met plezier op terug,maar ga met frisse moed hier verder ^)^

Gr Gipskruit
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: hemelen van het oude bakkerswereld forum

Bericht door Levinebaktbrood »

Wat vind ik het leuk dat er al zoveel reacties op het nieuwe forum staan. Jammer van het oude forum, maar daar vond ik het niet meer gezellig en dat lees ik ook terug in alle berichten.

We gaan er met z'n allen een mooie nieuw forum van maken en recepten komen hier ook weer Gipskruit. Is een kwestie van tijd. Jullie kunnen zelf recepten plaatsen in de rubriek "Recepten plaatsen".
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: hemelen van het oude bakkerswereld forum

Bericht door Ballie »

We beginnen gewoon met een schone lei. En we maken er iets moois van.

Meteen de recepten goed neerzetten is al 1 punt. Dus niet een lepeltje van dit en een snufje van dat, maar gewoon alles in grammen en in het Nederlands graag...
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Panino

Re: hemelen van het oude bakkerswereld forum

Bericht door Panino »

Ha nou ik ben eigenlijk ook wel blij met een nieuw forum. De reden waarom ik op het oude forum niet meer te vinden was, kwam deels door persoonlijke omstandigheden maar zeker ook door dat er wel eens berichtjes van mij verdwenen (CENSUUR), belachelijk gewoon. Mijn frustratie was vooral over het feit dat je in de rubriek - wat gaan wij bakken - (ofzoiets) geen (positief) commentaar mocht geven over de gebakken broden/cakes, enz. Maar je wilt toch zeker wel zeggen dat iets er heerlijk uitziet waar iemand zijn best op heeft gedaan!
Gebruikersavatar
Bakkersdochter

Re: hemelen van het oude bakkerswereld forum

Bericht door Bakkersdochter »

Ja ik moest dat ook steeds onderdrukken.
Gebruikersavatar
Jaan
Chef stoffer en blik
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 13:53

Re: hemelen van het oude bakkerswereld forum

Bericht door Jaan »

Ook ik heb veel geleerd op het forum en van forumleden. Door fam. omstandigheden was ik een paar weken niet meer op het forum geweest en toen ik tussen koek en kruimel een berichtje plaatste om dit te melden was het heel snel verdwenen. Op het berichtje van Soepkipje las ik dat het forum ging stoppen en wat ik ook probeerde er kon helemaal niets meer net als de andere forum leden. Een berichtje wat er was en waarom ze stopte was ook zo weg. Zelfs het bericht om de moderaters te bedanken voor alles, niks noppes nada reactie. Jammer. Geheel per ongeluk dit forum toch weer gevonden :G . Hulde voor de mensen die dit op zich genomen hebben zo kunnen wij weer genieten van alle bericten en recepten die er ongetwijfeld gaan komen.
Nu ik toch bezig ben wens ik iedereen gelijk maar hele fijne Kerstdagen en een gezond en voorspoedig 2012.

Groetjes Wil V
Gebruikersavatar
CJ-Petra
Meesterbakker
Berichten: 1250
Lid geworden op: za 17 dec 2011, 11:22
Locatie: Bommelerwaard

Re: hemelen van het oude bakkerswereld forum

Bericht door CJ-Petra »

Hallo allemaal,
Ik ben ook heel blij dat ik bij toeval op Facebook de link naar dit nieuwe forum tegenkwam, want een goed forum geeft een schat aan waardevolle informatie en vaak ook leuke contacten. Ik was niet heel erg actief op BW, maar het is toch leuk om je creaties, waar jezelf trots op bent, aan andere bakkers te showen. Ik heb gisteren al zitten genieten van de filmpjes over het vormen an diverse broden.

Bedankt voor opzetten van Broodnodig.
Ik vind het trouwens een fantastische naam! :2th:

Groetjes Petra
Grtzz Petra

Rofco B20 | Panasonic SD-255 | Kenwood KMC560
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: hemelen van het oude bakkerswereld forum

Bericht door bakplaat »

steenbakkertje schreef:Volgende week gaat het Bakkerswereld Forum hemelen.

Het oude forum is niet meer!!

leve het nieuwe forum.
Het is inmiddels geschied...

Als je op deze link klikt, zie je de overlijdensakte van Bakkerswereld.org

http://www.bakkerswereld.org/forum/invi ... wuser=4067

Bakkerswereld.org Rust Zacht R.I.P.+ ;B
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
mhs

Re: hemelen van het oude bakkerswereld forum

Bericht door mhs »

Inderdaad is het erg jammer dat al die recepten nu verloren zijn gegaan. :?
Gelukkig is er nu dit forum ter vervanging en hebben toch aardig wat oude bakkerswereld leden dit forum ook gevonden.

Bij deze wil ik alle mensen bedanken die zich voor dit forum inzetten. :2th:
Ik post zelf niet zo veel meer leer wel veel van alles wat er staat.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: hemelen van het oude bakkerswereld forum

Bericht door Levinebaktbrood »

Ach, er stonden ook veel onduidelijke en minder goede recepten. En hier komen ze vanzelf ook weer.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Plaats reactie