Bakplaat 's Bedgeheim.

Hier kan je alles plaatsen wat niet onder de overige categorieën valt, zolang het maar enigszins met de hobby's van je mede-forumleden te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Bakplaat 's Bedgeheim.

Bericht door bakplaat »

Wil mijn 'BEDGEHEIM' hier even delen ^)^ ...Inmiddels zijn op dit forum al 'tig' ideeën over rijskasten geplaatst en daar kan er weer een aan toegevoegd worden.
Ben vanmorgen weer eens aan het bakken geweest en toen ontstond het idee het deeg te laten rijzen in......ons waterbed.

In een ruime transparant plastic voorraadkrat met deksel een rooster geplaatst met daaronder een in heet water natgemaakte spons en voor de voorrijs daarop het ingepakte deegstuk gelegd en ook de andere rijsmomenten, tot en met de narijs kunnen hierin plaats vinden. Mijn bakplaten en broodbussen passen ook allemaal in de krat. Door de natte warme spons droogt het deeg niet uit.
De krat staat midden op het warme (water)matras (30 °C.) en wordt afgedekt met het dekbedovertrek. Zo blijft alles constant op temperatuur en ik heb alleen af en toe de spons opnieuw voorzien van heet water.
Had er graag een foto van geplaatst, maar mijn lieve vrouwke vindt dat de slaapkamer privé moet blijven. ;B
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Br00dd00s
Gaat de goede kant op
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 04 okt 2015, 23:35
Locatie: Berlijn

Re: Bakplaat 's Bedgeheim.

Bericht door Br00dd00s »

Toen ik nog thuis woonde, liet ik het oliebollenbeslag ook altijd in het waterbed van mijn ouders rijzen. Niet in een krat, Maar wel afgedekt onder het dekbed.

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
Pluk de dag ...
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Bakplaat 's Bedgeheim.

Bericht door lekkermelig »

Ja, als mensen tweedehand waterbed verwarmingen gebruiken om hun rijskastjes op te warmen, moet dit natuurlijk ook kunnen. Ik vind het een prachtige oplossing.
Ik wil toch nog eens iets met een wat nauwkeurigere temperatuurinstelling voor mijn desem.
Met een piepschuim doos van 60x40 (10 euro online), een lamp of terrariumverwarming ( 0-15 euro) en een chinees regelunit van een tientje of zonder solderen een luxe inkbird 308 van 35 euro heb je een redelijk grote volledig geregelde rijskast. Nu nog wel even laten zien dat het goed werkt.

Dus niet te laat op de avond bakken Cor, voor je het weet liggen jullie bovenop de krentenbollen!

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Bakplaat 's Bedgeheim.

Bericht door Levinebaktbrood »

Wat een mooie oplossing Cor :2th:.

Let je er wel op dat het waterbed niet lek gaat .....

Daar kan ik nog boeiende verhalen over vertellen, over een waterbed dat midden in de nacht opeens lek blijkt te zijn. Weten jullie wel hoeveel water er in zo'n bed gaat? Nou, ik wel :crazy:.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Re: Bakplaat 's Bedgeheim.

Bericht door brood daar zit wat in »

Geweldige uitvinding! Ook jaren een waterbed gehad, maar idd een lek waterbed is niks...dus nu maar gewoon bed.
En rijzen doe ik op kamer temperatuur of soms met een bakje warm water in de oven.
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Bakplaat 's Bedgeheim.

Bericht door bakplaat »

Levinebaktbrood schreef:Wat een mooie oplossing Cor :2th:.
Let je er wel op dat het waterbed niet lek gaat .....
Na ruim 12 jaar nooit lekkage gehad ben er met wat die krat betreft, ook niet erg bang voor...heeft geen scherpe hoeken.
Weten jullie wel hoeveel water er in zo'n bed gaat? Nou, ik wel :crazy:.
Lengte 200 x breedte 90 x diepte 20 cm. = 360000 cm ³ : 1000 cc. (1liter) = 360 liter water per matras x 2 = totaal 720 liter water voor het hele waterbed.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Bakplaat 's Bedgeheim.

Bericht door papagena »

Dat een jonge heer op leeftijd hier zijn bedgeheimen durft te delen. Daar zijn we blij mee. Mijn rode oortjes vallen er bijna af.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
CJ-Petra
Meesterbakker
Berichten: 1250
Lid geworden op: za 17 dec 2011, 11:22
Locatie: Bommelerwaard

Re: Bakplaat 's Bedgeheim.

Bericht door CJ-Petra »

Wat leuk dat jij je bedgeheimen met ons wilt delen! :G

Handig als je een waterbed hebt.
Grtzz Petra

Rofco B20 | Panasonic SD-255 | Kenwood KMC560
Plaats reactie