TV programma

Hier kan je alles plaatsen wat niet onder de overige categorieën valt, zolang het maar enigszins met de hobby's van je mede-forumleden te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
allema
Warme bakker
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 19:37

TV programma

Bericht door allema »

Op donderdag 19 januari begint om 22:25 uur een nieuw tv programma over brood door Robèrt van Beckhoven.
Hij gaat in 6 afleveringen door Europa op zoek naar verschillende broodsoorten, ingrediënten en het bakproces.

Zag de vooraankondiging in de Margriet staan misschien leuk om te volgen.
Huishoud-oven, Broodbakmachine Panasonic SD-R 2530 KXE
Gebruikersavatar
allema
Warme bakker
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 19:37

Re: TV programma

Bericht door allema »

Uitzending op NPO 1.
Huishoud-oven, Broodbakmachine Panasonic SD-R 2530 KXE
Gebruikersavatar
Troela
Deegkneder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 02 nov 2016, 20:55
Locatie: Amsterdam

Re: TV programma

Bericht door Troela »

Oh, ben benieud
Bear Teddy en gewone oven
Te Amsterdam
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: TV programma

Bericht door Anna »

Klinkt interessant. Dank voor de tip!
Gebruikersavatar
ls573234
Stofhapper
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 22 jan 2016, 00:10

Re: TV programma

Bericht door ls573234 »

Dank! Heel attent!

Cauliflower
Gebruikersavatar
Emmerbrood
Chef stoffer en blik
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 16 nov 2016, 07:02

Re: TV programma

Bericht door Emmerbrood »

Dank je. Heel fijn om te weten.
Dat ga ik opnemen. Kan ik er rustig later naar kijken.
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: TV programma

Bericht door papagena »

Inderdaad. Dit ga ik ook opnemen. Hou wel van dit soort programma's.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Troela
Deegkneder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 02 nov 2016, 20:55
Locatie: Amsterdam

Re: TV programma

Bericht door Troela »

Ik vond het niet zo interessant ;B
Veel aandacht voor zijn eigen bakkerij, misschien wordt dat minder als hij Benelux gaat verlaten in komende uitzendingen.
Bear Teddy en gewone oven
Te Amsterdam
Gebruikersavatar
Bioloogje
Warme bakker
Berichten: 659
Lid geworden op: ma 19 sep 2016, 12:25

Re: TV programma

Bericht door Bioloogje »

Het ging inderdaad niet erg de diepte in. In St Vith leek het de goede kant op te gaan maar ook daar bleef het wat kabbelend. Ik hoop op verbetering in de volgende afleveringen.


Groetjes, Annelies

De beste geur is die van brood, de beste smaak is die van zout en de beste liefde is die van kinderen. (Graham Greene)
Groetjes, Annelies
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: TV programma

Bericht door papagena »

Inderdaad, de diepte mag wel komen. Voorlopig kabbelt het wat aan de oppervlakte.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
allema
Warme bakker
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 19:37

Re: TV programma

Bericht door allema »

Mij viel het idd ook een beetje tegen, hoop dat het beter word.
Huishoud-oven, Broodbakmachine Panasonic SD-R 2530 KXE
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: TV programma

Bericht door Melinda »

Toch heb ik ervan genoten. Leuk om te zien hoe er graan verbouwd wordt in Zeeland. De molens, prachtig. De passie, die mensen hebben voor het vak.
Ik kijk uit naar de aflevering waarin Robèrt de bakker van de Paus bezoekt.
Vind het sowieso leuk om bakkers bezig te zien. :G
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
CJ-Petra
Meesterbakker
Berichten: 1250
Lid geworden op: za 17 dec 2011, 11:22
Locatie: Bommelerwaard

Re: TV programma

Bericht door CJ-Petra »

Ik vond het ook leuk om te zien. En ben benieuwd naar het boertje in Frankrijk dat z'n eigen graan verbouwd en daarvan brood bakt.
Grtzz Petra

Rofco B20 | Panasonic SD-255 | Kenwood KMC560
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Re: TV programma

Bericht door brood daar zit wat in »

Ik heb zitten genieten. Geweldig al die prachtige broodjes en al die mensen met passie voor brood!
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: TV programma

Bericht door Anna »

Zo'n superdeluxe Franse houtoven wil ik ook wel :G Is die 340 graden nou het geheim van de knapperige korst? Ennem, ik zie helemaal geen roosters om het brood af te laten koelen.. Zouden de Fransen geen last hebben van condens en brood dat daardoor zacht wordt? :?
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: TV programma

Bericht door bakplaat »

Heb met veel belangstelling ook naar deze boeiende aflevering gekeken en ervan genoten :2th:
Anna schreef: Ennem, ik zie helemaal geen roosters om het brood af te laten koelen.. Zouden de Fransen geen last hebben van condens en brood dat daardoor zacht wordt? :?
Anna...je kon zien dat de ronde broden uit de oven rechtop tegen de muur geplaatst werden en zo geen last van condens en een slappe korst konden krijgen.
De baguettes werden heet vanuit de oven direkt in manden naar de winkel gebracht en vrijwel meteen verkocht, de klanten stonden er voor openingstijd van de winkel al op te wachten, daar was de planning op afgestemd...verser kan het niet. :G
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: TV programma

Bericht door Melinda »

Dat was een heerlijk ontspannend halfuurtje. Prachtig om die passie te zien.
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
allema
Warme bakker
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 19:37

Re: TV programma

Bericht door allema »

Boeiende aflevering, mooi om te zien hoe van die mooie houtovens gebruikt worden.
Huishoud-oven, Broodbakmachine Panasonic SD-R 2530 KXE
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: TV programma

Bericht door papagena »

Ik vond het ook een prachtige aflevering. Maar het was hier en daar wel wat vaag.....zweverig.... bijna zennnn... Broodkneden als meditatief moment. Kijk, dat kan ik dan weer niet zo goed meemaken (ligt aan mij hoor). Maar de liefde voor het brood, het zingende hout. Ja, dat was mooi.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Troela
Deegkneder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 02 nov 2016, 20:55
Locatie: Amsterdam

Re: TV programma

Bericht door Troela »

Er was gelukkig minder reclame voor zijn eigen bakkerij, maar verder vind ik het nog steeds matig
Bear Teddy en gewone oven
Te Amsterdam
Gebruikersavatar
Hamit
Gaat de goede kant op
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 27 nov 2016, 13:18

Re: TV programma

Bericht door Hamit »

Tja, ik denk dat het staat of valt met welke verwachting je kijkt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Bobbee
Gaat de goede kant op
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 22:15

Re: TV programma

Bericht door Bobbee »

Toch wel heel leuk, zo'n TV serie over brood op de Nederlandse tv. Ok, het is geen broodbakcursus maar dat is misschien ook niet geschikt voor op tv.

Hebben jullie dan misschien al de serie Cooked gezien op netflix van Michael Polan?
In aflevering 3 getiteld "air" gaat het over brood.
Ze gaan ook onderzoek doen in een foodlab en laten gluten zien. Brood in diverse culturen. Brood wat wij maken heeft 3 ingrediënten en fabrieksbrood 31 tot 37! Daarna komt de opkomst van witbrood en wat dat met zich meebracht en dan door naar desem! De bakker die geïnterviewd wordt is de leermeester van Chad Robertson van het welbekende Tartine bread, echt leuk om deze aflevering te kijken!
Misschien past dat meer in het straatje van wat de meeste verwachten hier ;)

Grt
Bob
* Famag Grilletta IM5 spiraalkneder
* Panasonic BBM met stof
* NEFF oven
* Roccbox pizzaoven + saputo biscotto steen
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: TV programma

Bericht door lekkermelig »

Gisteren me ook maar eens gewaagd aan uitzending gemist.
Het is aardig om te zien hoe verschillend er gebakken wordt, maar het wordt allemaal wel heel rooskleurig en nogal zweverig voorgesteld. Volgens mij is het gewoon overal heel hard werken. Voor 60 kilo deeg met de hand kneden kan ik alleen heel veel bewondering hebben. Deze zomer een week lang elke dag 20 kg met de hand in een trog gekneed, en dat is al heel zwaar als je het met zijn tweeën doet.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Bioloogje
Warme bakker
Berichten: 659
Lid geworden op: ma 19 sep 2016, 12:25

Re: TV programma

Bericht door Bioloogje »

Ja Wil, dat lijkt mij ook heel zwaar; geen wonder dat er nog even een meditatie aan vooraf ging. Petje af! Het is altijd leuk om mensen te zien die gek zijn van hun vak, dus ik blijf kijken. Ook al zou ik ook enkele onderwerpen graag wat meer uitgediept zien. Maar ik neem onmiddellijk aan dat dat ook komt door onze meer dan gemiddelde belangstelling voor het maken van brood.
Ik sluit me overigens aan bij Bobbee: die aflevering van Cooked (allemaal zijn trouwens zeer de moeite waard) is voor onze doelgroep misschien nog wel veel meer geschikt. Aanrader!


Groetjes, Annelies
Groetjes, Annelies
Gebruikersavatar
Bioloogje
Warme bakker
Berichten: 659
Lid geworden op: ma 19 sep 2016, 12:25

Re: TV programma

Bericht door Bioloogje »

Natuurlijk weer gekeken; het lijkt wel steeds leuker te worden. Genoten van de prachtige opnames; de bakker van de paus én natuurlijk van de oude dame die Robert alle kanten op commandeerde. Nu heb ik alleen een probleem. Ik wil ook naar Altamura!


Groetjes, Annelies
Groetjes, Annelies
Gebruikersavatar
allema
Warme bakker
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 19:37

Re: TV programma

Bericht door allema »

In het begin vond ik de afleveringen wat matig, maar ze worden steeds leuker om te zien.
Gisteren echt genoten van de aflevering.
Huishoud-oven, Broodbakmachine Panasonic SD-R 2530 KXE
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: TV programma

Bericht door Melinda »

Wat een leuke sfeer in het programma. Vooral het gedeelte met die bejaarde dame, Vincencia, vond ik geweldig.
En wat een verscheidenheid in het maken van brood.
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: TV programma

Bericht door lekkermelig »

Ik vind het toch meer een reisprogramma met sfeervolle beelden dan echt veel informatie over brood. Vermakelijk, dat wel, maar niet zo informatief. Het blijft een beetje hangen in mooie plaatjes, maar daar is natuurlijk niet veel mis mee.
Zowel het Genzano brood, als Altamura brood staat beschreven in Local Breads van Daniel Leader. Ik heb het Altamura brood wel eens gemaakt, zelfs met foto hier op het forum. Leuk brood, erg fraai door dat mooie gele meel.
Dus nu moeten we maar eens aan de slag met dat Genzano brood :-)

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
barto
Gaat de goede kant op
Berichten: 98
Lid geworden op: za 26 apr 2014, 17:14
Locatie: Utrecht

Re: TV programma

Bericht door barto »

Ondanks dat het niet heel diep ga vind ik het altijd geweldig om te zien met hoeveel liefde en passie die mensen hun beroep uit oefenen. En hoe blij bijv. Robert wordt als er weer een ander brood uit de oven komt.
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: TV programma

Bericht door papagena »

Veel meer dan een feel good programma is het niet. Een gemiste kans. Het was echt leuk geweest wanneer bv iets dieper werd in gegaan op het broodbakken an sich en bv de chemie achter het hele gebeuren. En ik mis natuurlijk de magische recepten.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: TV programma

Bericht door Melinda »

papagena schreef:En ik mis natuurlijk de magische recepten.
Er komt 1 maart een boek van Robèrt uit met recepten.
We mogen geen reclame maken, dus de link plaats ik niet. Maar ik lees het volgende:

"BROOD, daar zit zoveel meer in, weet Robèrt van Beckhoven als geen ander. Brood is de grote passie van de Brabantse meester-patissier die voor het tv-programma BROOD een fascinerende ontdekkingsreis door Europa maakte. Van Beckhoven ging op zoek naar de kern van het broodbakken en ontmoette tal van geestverwanten die net als hij liefdevol kunnen verhalen over de pracht en de kracht van brood. Robèrt wist hen daarbij te verleiden hun geheimen met hem te delen. Broodmagiërs onder elkaar...
In BROOD, dat verschijnt op 1 maart, word je als lezer nogmaals door Robèrt meegenomen naar bijzondere broodplekken in België, Frankrijk, Italië, Duitsland, Oostenrijk en Zweden. Beleef met de meesterbroodbakker het genot van bijzonder brood en geniet van de meer dan 30 recepten die dit fraai geïllustreerde boek rijk is
."
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: TV programma

Bericht door lekkermelig »

Kijk, dat kan dan wel weer interessant zijn :-)
En af en toe een linkje plaatsen mag best, behalve als het de bedoeling is dat je er iemand rijk mee wil maken.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Troela
Deegkneder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 02 nov 2016, 20:55
Locatie: Amsterdam

Re: TV programma

Bericht door Troela »

Melinda schreef:
papagena schreef:En ik mis natuurlijk de magische recepten.
Er komt 1 maart een boek van Robèrt uit met recepten.
Jaaaaa, dat dacht ik wel :rofl:
Bear Teddy en gewone oven
Te Amsterdam
Gebruikersavatar
Bobbee
Gaat de goede kant op
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 22:15

Re: TV programma

Bericht door Bobbee »

* Famag Grilletta IM5 spiraalkneder
* Panasonic BBM met stof
* NEFF oven
* Roccbox pizzaoven + saputo biscotto steen
Gebruikersavatar
CarlaB
Deegkneder
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 21:08
Locatie: Aan de Zeeuwse kust

Re: TV programma

Bericht door CarlaB »

Onder hun vaak afkeurende ts-ts geluiden vertelde ik mijn vrienden wel eens over mijn passie voor brood (eten) en zelf broodbakken. Dat laatste kon dan nog net vanwege de gedachte kleien met deeg is goed voor een mens, maar opeten oh grrr gluten! Het gros van mijn vrienden en vriendinnen 'leed' aan een glutenallergie en koolhydratenantipathie. Voor mij onbegrijpelijk, ze misten zoveel heerlijks, wat deden ze zichzelf aan in hemelsnaam.

Toen kwam omroep Max met de serie Brood. Een niet technisch feelgood programma over brood met Robert van Beckhoven. In het begin vond ik het vooral grappig dat juist de anti brood lui hier naar gingen kijken. Maar in mijn vriendenkring vindt zowaar een merkbare ommekeer plaats, jawel! Ik word enthousiast gappt over de liefdevolle passie voor bakkers en brood die het programma en haar presentator uitdragen. Ja, ze hebben het gezien mijn vrienden en of ik ook keek? Jazeker keek ik en met plezier! Mijn hobby wordt ineens anders benaderd (leuk meegenomen :G ) maar veel belangrijker, er wordt weer heel voorzichtig (ambachtelijk) brood gegeten. En dat werd hoog tijd, ze genieten weer van brood mijn vrienden en krijgen er op misschien een uitzondering na helemaal niets ergs van :-)
Aga Cooker - Ankarsrum Assistent
Gebruikersavatar
TigerManZ
Meesterbakker
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 08:59
Locatie: In het oosten van de Betuwe

Re: TV programma

Bericht door TigerManZ »

Hallo Allemaal,

Leuk tv programma dat niet diepgaand is en niet of nauwelijks verteld over brood en wat er eigenlijk gebeurd als de ingrediënten bij elkaar worden gedaan en tot een deeg worden gekneed.
Ik vind het fantastisch om de passie en liefde bij de bakkers te zien. De mooie reis-beelden zijn mooi meegenomen.
En... wat een prachtige broden worden er toch gebakken in Europa! :G

Door de uitzending over Wenen en Duitsland ben ik even gaan zoeken naar de Wild Bakers, Jörg Schmid en Johannes Hirth. Wild Bakers
Johannes is volgens mij vaker op tv geweest, een paar jaar geleden met de Duitse serie "beste Bäcker Deutschland"
Groet, Han. :)

...levensgenieter...
Gebruikersavatar
busymum
Gaat de goede kant op
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 12:10

Re: TV programma

Bericht door busymum »

Vanmorgen de Zweden aflevering gekeken, leuk om alle bekende plekjes te zien in Stockholm en ja, het meel van Warbro kvarn gebruik ik ook, hier in de buurt alleen al 3 bakkers die met houtoven bakken en het meel is daar en in sommige supermarkten te koop.
gr Alice
Gebruikersavatar
oceanonix
Chef stoffer en blik
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 19 feb 2017, 13:33

Re: TV programma

Bericht door oceanonix »

De serie was eigenlijk wel leuk. Ik het begin miste ik de recepten maar daar ben ik blijkbaar aan gewend.
Het gebrek aan diepgang bleef. Wat er is nou zo speciaal aan brood uit een bepaald land werd denk ik niet uitgediept. Dat had ik wel willen weten. Bij Frankrijk blijft het hangen op de croissant en stokbrood en bij Zweden op knackebrood. Beide landen hebben toch veel meer broden die het bakken waard zijn? :?:
Gebruikersavatar
Troela
Deegkneder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 02 nov 2016, 20:55
Locatie: Amsterdam

Re: TV programma

Bericht door Troela »

Nou ja, hij had gister ook vikingbrood gemaakt wat er nogal onaantrekkelijk uitzag, en waarbij hij deed voorkomen alsof haver heel lastig verkrijgbaar is in Zweden ^)^
En waarom hij tegen italiaans mevrouwtje engels bleef spreken terwijl ze zich al nauwelijks in Italiaans kon uiten snap ik ook niet.
Ik vind het zeer licht verteerbaar programma ;S
Bear Teddy en gewone oven
Te Amsterdam
Gebruikersavatar
oceanonix
Chef stoffer en blik
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 19 feb 2017, 13:33

Re: TV programma

Bericht door oceanonix »

Om vervolgens ergens wel toevallig ook direct erwtenmeel te scoren......... :zip:
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: TV programma

Bericht door lekkermelig »

Je kan moeilijk van Robert verwachten dat ie Frans, Engels, Duits, Italiaans en Zweeds spreekt. Dat geeft altijd wel aparte interactie als ze in zo'n programma net doen of iedereen elkaar verstaat. het wordt allemaal een groot toneelstuk met zwaaiende mensen terwijl de cameraploeg ze nog zowat omver loopt.
Mooie plaatjes verder, maar ik miste zelf toch wel wat meer informatie over de broodcultuur in bepaalde streken. Waarom eten ze nou juist dat, en niet heel wat anders? Dat is redelijk gebonden aan land, klimaat en traditie, maar ook in Italie worden er wel roggebroden gebakken, en volgens mij eten ze in NL nog meer knackebrod dan in Zweden, bij wijze van spreken. En wat er nou zoal gebakken werd in een land, wat de verschillen tussen de soorten broden zijn enzovoort enzovoort.
Dat lees je overigens allemaal wel in bijvoorbeeld Local breads, of the Rye Baker of een paar andere broodbakboeken die ik in de kast heb staan. Het zal wel moeilijk zijn om er tv van te maken, maar als ik alleen mooie plaatjes moet kijken ga ik wel 3 op reis kijken of zo. Ben je meteen van die verschrikkelijke vioolmuziek verlost :rofl2:

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Troela
Deegkneder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 02 nov 2016, 20:55
Locatie: Amsterdam

Re: TV programma

Bericht door Troela »

lekkermelig schreef:Je kan moeilijk van Robert verwachten dat ie Frans, Engels, Duits, Italiaans en Zweeds spreekt.
Wil
Dat verwacht ik ook niet, maar als nederlander krom engels praten met iemand die engels verstaat en ook in engels antwoord geeft vind ik logisch. Krom engels praten tegen italianen die engels net zo min verstaan als nederlands is niet logisch
Bear Teddy en gewone oven
Te Amsterdam
Gebruikersavatar
Daan
Chef stoffer en blik
Berichten: 14
Lid geworden op: di 16 aug 2016, 06:58

Re: TV programma

Bericht door Daan »

Net deze serie gekeken op uitzending gemist. Een vraag bleef echter steeds bij mij terugkomen. Vaak werken we met stoom bij het brood bakken. Zojuist las ik toevallig in het boek van Hamelman dat stoom essentieel is voor een goed brood. Hoe doen ze dat dan in de houtovens? Gebruiken ze geen stoom en worden de broden daardoor gewoon veel harder?
Plaats reactie