Jubeltopic

Hier kan je alles plaatsen wat niet onder de overige categorieën valt, zolang het maar enigszins met de hobby's van je mede-forumleden te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Jubeltopic

Bericht door Anna »

Tijd voor een topic met alleen positieve berichten, complimenten, warme douches enz. Jubel er maar op los ;)


Ik kan eindelijk weer 'echt brood' eten :grin: Allemaal heerlijke broden uit de rofco en de houtoven, met dank aan Wil!
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Jubeltopic

Bericht door lekkermelig »

Wat een leuk topic!
Tja, ik ben altijd heel kritisch, dus dan vergeet je wel eens te jubelen :D,

Maar wat is het altijd toch weer leuk om samen te bakken. Zou iedereen vaker moeten doen, af en toe eens samen met iemand anders bakken. Heb dat nu dit jaar al een keer of drie gedaan , het levert altijd nieuwe inspiratie op!

En in mijn houtoven schijn je nog steeds lekker brood te kunnen bakken, en niet alleen maar pizza...

Mijn proefpanel is helemaal verrukt met de hoeveelheden veluws desem en ander brood die Anna en ik zaterdag gebakken hebben. 8 verschillende baksels, zo'n twintig kilo brood :o Ben blij dat er een kofferbakje vol brood meegenomen is, want dat had echt niet in mijn eigen vriezer gepast :-)

En waar ik echt nog blijer mee ben: dat ik na vijf pruts pogingen eindelijk de forumsoftware weer bij heb kunnen werken.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Jubeltopic

Bericht door Levinebaktbrood »

:G :G :G
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Bioloogje
Warme bakker
Berichten: 659
Lid geworden op: ma 19 sep 2016, 12:25

Re: Jubeltopic

Bericht door Bioloogje »

Ik heb net een resultaat van Anna's bak avonturen bij Wil zitten bekijken. Ik kan me jullie vreugde zó voorstellen [emoji2]!


Groetjes, Annelies
Groetjes, Annelies
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Jubeltopic

Bericht door Melinda »

lekkermelig schreef: vr 16 jun 2017, 11:00 Maar wat is het altijd toch weer leuk om samen te bakken. Zou iedereen vaker moeten doen, af en toe eens samen met iemand anders bakken. Heb dat nu dit jaar al een keer of drie gedaan , het levert altijd nieuwe inspiratie op!
Had ik best bij willen zijn, maar nu eerst even andere zaken. ;B
Leuk dat jullie het zo gezellig hebben gehad met goede resultaten. :2th:
Hoop volgende keer weer van de partij te zijn en mee te genieten. :G
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: Jubeltopic

Bericht door Anna »

Whoehoe, weer een nieuw fornuis en deze doet het gewoon al twee weken zonder dat de stoppen eruit slaan ^)^ Ein-de-lijk kan ik weer thuis brood bakken! Dag plofbrood, hallo eigen busbroodjes en tabatières :grin:
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Jubeltopic

Bericht door lekkermelig »

Ja, dat is natuurlijk ook niet zo gek. Het plenst al weken dus die zonnepanelen werken voor geen meter daar in die buurt van jou :rofl2:
Maar ik wil je niet de stuipen op het lijf jagen hoor, het was niet echt serieus ;B
Leuk! En nou lekker bakken natuurlijk :2th: :2th: :2th: :2th: :2th: :2th:
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Jubeltopic

Bericht door lekkermelig »

Vijf dagen in Duitsland gezeten met een groep fanatieke broodbakkers.
Mooi plekje, in de horeca keuken van een restaurant wat vakantiesluiting had. Drie broodbakovens, waarvan een houtoven en een andere die in VIJF minuten op temperatuur was. En drie koelcellen en twee vriescellen, altijd handig Dat wil ik ook hahaha
Er is van alles langs gekomen. Veel soorten roggebroden, croissants (bij 30 °C), bagels, ontbytbroodjes waar je 's morgens helemaal niets meer voor hoefde te doen (nou ja, bakken dus...), stokbroden nog meer ontbijtbroodjes die 's morgens meteen gebakken konden worden, allerlei zaken met spelt.
En verder een paar leuke excursies bij een imker, bierbrouwerij en watermolen, en niet te vergeten eindeloze hoeveelheden lekker eten, zelfgemaakt ijs, duitse hoeveelheden bier en allerlei broodbakkers die met dozen wijn en schapps aan kwamen zetten.... ze snappen daar in Duitsland best hoe je een aangenaam verblijf organiseert :G

En natuurlijk heel veel geleerd en weer buitengewoon inspirerend. Volgens jaar weer denk ik, ik verheug me er nu al op....

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Jubeltopic

Bericht door Levinebaktbrood »

Gefeliciteerd met je nieuwe fornuis Anna :2th:.

Wil: ik ben benieuwd naar nog meer verhalen :G. Ga je er nog een blog over schrijven?
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Bioloogje
Warme bakker
Berichten: 659
Lid geworden op: ma 19 sep 2016, 12:25

Re: Jubeltopic

Bericht door Bioloogje »

Wat een fijne jubels! Gefeliciteerd Anna met je nieuwe fornuis! Kan me je opluchting voorstellen en ben weer benieuwd naar je nieuwe baksels.
En zo'n broodbakvakantie klinkt wel heel lekker, Wil! Konden jullie na al dat bier, schnapps etc. Nog wel een fatsoenlijk broodje vormen?[emoji51]
Groetjes, Annelies
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Jubeltopic

Bericht door lekkermelig »

Haha, daar was ik ook al een beetje bang voor toen ik zag wat er allemaal aangesleept werd :-). Maar eigenlijk was het heel beschaafd gebleven, en we hebben heel veel verschillende dingen gebakken.

Ik ga er nog wel een blogje over schrijven, en ik heb nog wel een leuk ideetje voor hele makkelijke broodjes. Net gebakken, 's morgens vrijwel geen werk.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Jubeltopic

Bericht door Melinda »

Ha Anna, wat fijn dat je nu weer lekker vaart kan maken met broodjes uit je nieuwe oven. Moet een verademing zijn. Veel succes.

En Wil, wat heb jij weer een toffe tijd in Duitsland gehad. Heerlijk als je zo met elkaar los kan gaan op brood en allerlei andere lekkere dingen. Een soort van "broodretraite". ^)^
Benieuwd naar die makkelijke broodjes van jou. ;)
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Jubeltopic

Bericht door lekkermelig »

Melinda, mijn proefpanel was helemaal enthousiast over die broodjes en heeft ze meteen uitgebreid op de foto gezet.
Natuurlijk moet ik nog een tekstje erbij schrijven maar als je echt geen geduld heb en goed bent in Duits kan je ook hier kijken
https://www.ploetzblog.de/2012/02/08/schneebroetchen/

Super lecker, zoals ze daar zeggen :-)

Ik heb intussen wat foto's en een verhaaltje over mijn uitje op mijn blog gezet. Beetje snel werk, maar anders komt er nooit wat nieuws op :rofl2:
http://www.lekkermelig.nl/broodbak-reunie/

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: Jubeltopic

Bericht door Anna »

Jaja, bakken doe ik zeker! :G Moet alleen even tijd vinden tussen het kaasmaken door. De zonnepanelentest heeft dit fornuis ook al doorstaan hoor Wil, hij werd precies tijdens de laatste zonnige dagen geleverd ;) Het lag dus gewoon wel aan het verkeerd aansluiten ;K

Wat een leuke uitje moet dat geweest zijn Wil! Plaats je ook nog foto's van al dat lekkers?


Laatst omhoog gehaald door Anna op zo 12 jan 2020, 11:54.
Plaats reactie