Tijdelijk uitgeschakeld

Hier kan je alles plaatsen wat niet onder de overige categorieën valt, zolang het maar enigszins met de hobby's van je mede-forumleden te maken heeft.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door bakplaat »

Gisteren een uitglijder gemaakt,slechts twee stappen van de voordeur waar ik bezig was het stoepje begaanbaar te maken met de sneeuwschuiver ging ik zelf onderuit en voelde meteen dat het niet goed zat. Kruipend terug naar binnen en meteen de huisarts gebeld, die constateerde wat ik zelf al vermoedde, enkel links gebroken en hij belde meteen een ambulance, die wegens enorme drukte bijna twee uur uit bleef. Op de röntgenfoto's bleek dat het om meer dan de enkel ging, ook het kuitbeen en scheenbeen waren gebroken.
En nou zit ik na een operatie met mijn been van onder tot boven mijn knie in het gips, nadat de chirurg een pen in het scheenbeen had geboord en de rest verstevigd met

Ben hierdoor voor minimaal zes weken voor het bakken en ander nuttig werk in huis en tuin uitgeschakeld. Grote shit... kan ik voor de Kerst ook geen stollen bakken dit jaar. Ik hoop dat het voorspoedig geneest en volgend jaar weer een partij mooie stollen kan bakken.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Riet
Deegroller
Berichten: 403
Lid geworden op: za 07 apr 2012, 08:37

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door Riet »

Sterkte en beterschap.
Groetjes,
Riet
Gebruikersavatar
jasmon
Deegroller
Berichten: 303
Lid geworden op: ma 02 nov 2015, 20:51
Locatie: Baarn

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door jasmon »

Beterschap Cor!
Jan

-Rofco N5 kneder, SMEG CPF9IP oven, AEG CD710M combioven -
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door Melinda »

Wat een nare toestand, Cor. Ik wens je een voorspoedig herstel toe.
Erg dat je niet zelf kunt bakken. Zeker nu met de feestdagen. Ik hoop dat je toch aan een paar lekkere stollen kunt komen.
Beterschap! :G
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
BakkerGerrit
Meesterbakker
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 12:48
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door BakkerGerrit »

Beterschap Bakplaat! Wat een hoop schade kun je oplopen bij het sneeuwschuiven.....
Bij deze draag ik al m'n baksels deze maand aan jou op. Hou je taai :2th:
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door Levinebaktbrood »

Wat een pech Cor. Heel veel beterschap en voorspoedig herstel!

Ben je wel thuis of nog in het ziekenhuis?
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door papagena »

Tjonge, wat een pech. Nu maar rustig aan doen en hopen dat alles snel heelt. Sterkte en bovenal beterschap.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door lekkermelig »

Wat een pech Cor! Ik wil best wel een paar stollen voor je bakken hoor, als je ze uit de winkel niet meer lust.

In ieder geval beterschap gewenst!

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Soepkipje
Moderator
Berichten: 794
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 11:59

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door Soepkipje »

:o O jeetje Cor! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen! Gezien de ernst van de breuken en operatie gelooft natuurlijk niemand dat je slechts je stoepje sneeuwvrij aan het maken was.
2 Uur moeten wachten op een ambulance is toch ook ongelofelijk (hopelijk had je niet al te veel pijn ondertussen).

Cor beterschap en zoals ze hier zeggen "doet heanig an en loat goan" (Er komt vast wel een bezoeker die een eigengebakken stol voor je meebrengt en anders heeft Frits oh nee Hans tegenwoordig er vast nog wel een voor je)
Eschenfelder graanvlokker (hout), Hawos graanmolen Easy, Panasonic SD-253 en SD-255, 1x Smeg, 1x Siemens en 2x Boschovens
Gebruikersavatar
Bioloogje
Warme bakker
Berichten: 659
Lid geworden op: ma 19 sep 2016, 12:25

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door Bioloogje »

Au, dat klinkt behoorlijk pijnlijk! En dan ook nog zo lang moeten wachten op hulp... :Z: Dat valt toch bepaald niet mee. Dat worden heel rustige feestdagen. Ik hoop voor jou, ondanks de krakkemikkige botten, toch nog met wat plezier. 🎅Sterkte!
Groetjes, Annelies
Gebruikersavatar
Koos de bakker
Deegroller
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 22 sep 2017, 22:29

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door Koos de bakker »

Beste Cor,

Ik leef met je mee. Ik weet uit ervaring dat het een hele nare ervaring is en dat het best wel even duurt voordat je weer zelfstandig je eigen dingen kunt doen. Die ene ongelukkige seconde is bepalend geweest voor de komende maanden.

Ik hoop dat je wel actief aan dit forum blijft deelnemen en ons van je waardevolle adviezen blijft bedienen.

Sterkte!

Gr. Koos.
Ik bak al jaren brood in een BBM. Maar nu ben ik begonnen aan het echte werk; broodbakken in een houtoven.
Gebruikersavatar
allema
Warme bakker
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 19:37

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door allema »

Ach Cor wat een narigheid, heel veel sterkte en beterschap met je herstel.
Huishoud-oven, Broodbakmachine Panasonic SD-R 2530 KXE
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door Anna »

O nee! En dan zolang moeten wachten op de ambulance.. Beterschap!
Ik leef met je mee in het niks kunnen doen, zeer beeldig zelfs met momenteel ook een linkerbeen in het gips na een enkeloperatie. Ik 'loop' precies een week voor ;) Bakken is nu niet echt verantwoord, maar gelukkig kun je hier op het forum altijd nog foto's kijken en meepraten over het bakken. Wellicht een kleine troost? En met Pasen kunnen er vast weer heerlijke stollen gebakken worden, daar ben ik van overtuigd!
Gebruikersavatar
Erik-
Deegkneder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 14 jun 2017, 10:11

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door Erik- »

Beterschap! Hopelijk kan je binnenkort wat vanaf een bureaustoel rommelen :)
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door bakplaat »

RIedereen hartelijk bedankt voor de fijne reacties :2th:
Soepkipje schreef: di 12 dec 2017, 23:19 :o O jeetje Cor! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen! Gezien de ernst van de breuken en operatie gelooft natuurlijk niemand dat je slechts je stoepje sneeuwvrij aan het maken was.
2 Uur moeten wachten op een ambulance is toch ook ongelofelijk (hopelijk had je niet al te veel pijn
ondertussen)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ons stoepje bij de voordeur is slechts 3,5 mtr en bestaat uit twee delen , halverwege een hoogteverschil/afstapje 10 cm. en juist daar gebeurde 'het' :oops:
Wat betreft de lange wachttijden op de ambulance...ik was echt niet de enige 'brekebeen' die vanuit het land van Maas & Waal naar CWZ Nijmegen vervoerd moest worden...overdag schijnen de wacttijden nog langer geweest te zijn. ;)
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
CarlaB
Deegkneder
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 21:08
Locatie: Aan de Zeeuwse kust

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door CarlaB »

Cor van harte wens ik je een voorspoedig herstel toe! De tijd zal soms lijken te kruipen maar dan is er altijd nog ons forum [emoji3]. En misschien helpt het idee van Anna: ga voor de Paasstollen!
Aga Cooker - Ankarsrum Assistent
Gebruikersavatar
AnneMarie63
Jongste bediende
Berichten: 38
Lid geworden op: di 29 sep 2015, 19:32

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door AnneMarie63 »

Beterschap Cor!
Gebruikersavatar
willemsingapore
Deegkneder
Berichten: 159
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 05:53

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door willemsingapore »

Wat een pech zeg, net voor de feestdagen in de lappenmand. Misschien een idee om een "leerling" in te scheren. Die kan op aanwijzing en onder toezicht van de meester kerststollen bakken. :2th: :2th: Er zijn vast wel mensen die geinterseerd zijn voor zoiets. Het is dat ik een beetje ver uit de buurt woont want anders.... :rofl2: :rofl2:

In ieder geval beterschap gewenst.

Groetjes,

Willem
Gebruikersavatar
TigerManZ
Meesterbakker
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 08:59
Locatie: In het oosten van de Betuwe

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door TigerManZ »

Ach Cor wat een pech!

Beterschap!!!
Groet, Han. :)

...levensgenieter...
Gebruikersavatar
CJ-Petra
Meesterbakker
Berichten: 1250
Lid geworden op: za 17 dec 2011, 11:22
Locatie: Bommelerwaard

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door CJ-Petra »

Cor,

Beterschap gewenst!
Grtzz Petra

Rofco B20 | Panasonic SD-255 | Kenwood KMC560
Gebruikersavatar
1md65
Deegroller
Berichten: 271
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 18:34
Locatie: België

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door 1md65 »

Veel beterschap.
Gebruikersavatar
Pomponnetje
Gaat de goede kant op
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 03 mei 2017, 07:24

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door Pomponnetje »

Sterkte en beterschap gewenst!
Kenwood cooking chef
Miele combi oven
KN4 Rofco deegkneder
Rofco B20
Haverbrood
Deegkneder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 25 apr 2017, 12:09

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door Haverbrood »

Cor fijne feestdagen :Z: .

Beterschap voor dat je het weet ben je weer aan het bakken.
Linker en rechterhand, Maxima MPM 7L, desem starter 3-2013
Verlanglijstje, Famag Grilletta Manufacturer code: IM8/230/10V / 10 speed met 60m timer extra optie.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door bakplaat »

Hier is een foto van mijn beenbreuk de eerste foto die op de röntgenafdeling gemaakt is, na aankomst in het ziekenhuis. (De verpleegkundige was zo vriendelijk om deze foto op mijn smartphone te zetten) Heel duidelijk is te zien hoe het scheenbeen gebroken is.

Afbeelding

Ook het kuitbeen en enkel zijn meer of minder aangedaan. Na de foto's is het been meteen in het gips gezet tot de operatie de volgende dag.Tijdens de operatie is het scheen been gefixeerd met een pen door het beenmerg en zijn er ook de nodige schroeven aangebracht. En is het been na de operatie weer terug in het gips gezet.

Zo zit ik er nu voor de eerste zes weken bij:

Afbeelding

En beweeg ik me door het huis met een looprek op advies van de fysiotherapie. Het is onmogelijk om de slaapkamer te bereiken en dus heeft mijn vrouw samen met onze kleinzoon een bed in de woonkamer geplaatst.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
allema
Warme bakker
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 19:37

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door allema »

Dat ziet er nogal heftig uit Cor, heel veel sterkte en beterschap en ondanks alles toch hele fijne feestdagen met iedereen die je lief is.
Huishoud-oven, Broodbakmachine Panasonic SD-R 2530 KXE
Gebruikersavatar
ghost
Opboller
Berichten: 195
Lid geworden op: do 07 nov 2013, 13:01
Locatie: belgië

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door ghost »

Je kunt misschien al zittend uw stollen maken , en iemand anders de stollen in de oven laten steken. Daarna kunt je het nog versieren , een beetje bezigheid therapie . In de tuin zal het niks zijn , is toch veelste koud voor in de tuin te werken . Zo te zien heb je ook kinderen , dus ze zullen u graag komen helpen in het huishouden . Ik wens u veel beterschap en een goede fysiotherapie verloop :2th:
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door brood daar zit wat in »

Auw, wat een pijnlijke en vervelende val. Zo zie je wat een ongelukkige val je kunt maken.
Heel veel sterkte gewenst voor de komende weken. Hoop dat u er niet al te veel pijn aan heeft, het is al vervelend (zacht uitgedrukt) genoeg dat u nu geen kant op kunt :(
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Gebruikersavatar
Levensplezier
Warme bakker
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 30 jan 2013, 17:40

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door Levensplezier »

Hallo Cor,
ik hoorde het en moest natuurlijk even kijken hier op het forum. Wat ontzettend vervelend voor je, maar ook voor Lies, die heeft het er nu maar extra druk mee.
Hierbij in gedachten een bloemetje en een paar sneetjes stollen met lekker dikke roomboter erop!
Groeten ook van Jan.
Fini
Ik heb een KA Artisan met een speciale kneedhaak en ik bak mijn brood in mijn 4-oven AGA.
Daarnaast heb ik (en wordt er ook regelmatig op gereden) ook een paarse Harley Sportster Screaming Eagle!
Dus:
Pluk de dag, het leven is maar kort!
Gebruikersavatar
Br00dd00s
Gaat de goede kant op
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 04 okt 2015, 23:35
Locatie: Berlijn

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door Br00dd00s »

Wat vind ik dat erg voor je, Cor! Ik wens je een voorspoedige genezing.

Gesendet von meinem Handy

Pluk de dag ...
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door bakplaat »

Wil jullie even informeren hoe het nu met me gaat. Gisteren 1 februari voor de derde keer op controle geweest. Het gips...

Afbeelding

... was al eerder vervangen door deze enkelbrace...

Afbeelding

Met mijn onmisbare looprek mocht ik de voet al lichtelijk belasten, door te steunen/balanceren op mijn tenen en was benieuwd of ik met deze controle al wat meer mocht. Enigszins teleurgesteld vernam ik van mijn chirurg dat ik hiermee moest doorgaan en de voet nog steeds niet verder mocht belasten. In plaats van de brace mocht ik nu ook wel mijn schoen aan. Hij zei me het is nu eenmaal een erg gecompliceerde breuk, die vooral met veel rust en geduld moet genezen.
De beste man heeft natuurlijk groot gelijk en zal me met veel geduld maar houden aan zijn advies. Het goede nieuws was de aanmaak/groei van nieuw bot duidelijk te zien was op de foto's.

En nou kreeg ik enkel weken ook nog te maken met: Gordelroos Nou je wil niet weten wat je overkomt, zoveel jeuk en pijn en slapeloze nachten. De rode uitslag en blaasjes/bultjes zijn inmiddels onder controle en verdwijnen geleidelijk , maar ik heb nog steeds last van pijnlijke momenten en daarvoor medicatie van de huisarts gehad, samen met paracetamol.

Voorlopig zal er nog niet veel van bakken komen, maar ik begin er wel steeds meer zin in te krijgen. Ik bezoek ook wel regelmatig het forum en voorzie het hier en daar met mijn commentaar.
Zo nu zijn jullie weer wat op de hoogte hoe het nu gaat en ik wacht voor wat het bakken betreft geduldig op betere tijden.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
allema
Warme bakker
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 19:37

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door allema »

Cor, heel veel beterschap en sterkte met alles.
Huishoud-oven, Broodbakmachine Panasonic SD-R 2530 KXE
Haverbrood
Deegkneder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 25 apr 2017, 12:09

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door Haverbrood »

Dank je voor de info Cor , :2th:
Nog even geduld gezondheid gaat voor alles.
Linker en rechterhand, Maxima MPM 7L, desem starter 3-2013
Verlanglijstje, Famag Grilletta Manufacturer code: IM8/230/10V / 10 speed met 60m timer extra optie.
Gebruikersavatar
BakkerGerrit
Meesterbakker
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 12:48
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door BakkerGerrit »

Rustig aan! (Iets met een lijntje of zoiets.....) :2th:
Gebruikersavatar
Bioloogje
Warme bakker
Berichten: 659
Lid geworden op: ma 19 sep 2016, 12:25

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door Bioloogje »

Ik wens je veel geduld Cor, gelukkig zit er een stijgende lijn in je vooruitgang. Wel heel vervelend van die gordelroos. Sterkte!
Groetjes, Annelies
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door papagena »

Sterkte Cor. Beter worden duurt bijna altijd te lang maar het zal vast beter gaan tzt.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
TigerManZ
Meesterbakker
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 08:59
Locatie: In het oosten van de Betuwe

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door TigerManZ »

Gordelroos... pijnlijk Cor, en erg vervelend!

Wat de breuk betreft ook vervelend dat het langer duurt dan gedacht. Inderdaad goed luisteren naar de deskundige arts, die heeft het beste met je voor.

Sterkte en beterschap!
Groet, Han. :)

...levensgenieter...
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door bakplaat »

Inmiddels heeft mijn chirurg op de foto's gezien dat er voldoende botaanmaak is, om de voet te kunnen gaan belasten. Ben er dan ook dagelijks mee bezig met loopoefeningen, wat soms nog wat moeizaam gaat, vooral het los lopen valt nog niet echt mee.Heb dan ook graag een rollator in de buurt. Met goed weer loop ik er dan ook dagelijks even uit.

Ook het traplopen gaat nu zo goed dat ik langs de leuning gemakkelijk naar boven en beneden ga. Mijn vrouw heeft samen met onze kleinzoon, het bed uit de kamer opgeruimd naar de zolder en kan ik weer lekker slapen boven in ons eigen bed.

Zo heb ik ook al geprobeerd een rondje te rijden in de auto, maar heb nog onvoldoende gevoel om de koppeling goed te kunnen bedienen en te schakelen.

Met het bakken wacht ik ook nog liever even, tot ik nog wat steviger op mijn benen sta en ik hoop ook dat ik half mei weer mee kan doen met de viswedstrijden/competitie van de Hengelsportvereniging.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Bioloogje
Warme bakker
Berichten: 659
Lid geworden op: ma 19 sep 2016, 12:25

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door Bioloogje »

Dat is fijn nieuws Cor! Ik hoop dat het met je gordelroos ook de goede kant op gaat? Sterkte met je herstel. Gelukkig kan je ons al wel weer van advies dienen. Wij wachten ondertussen geduldig af tot je ons weer met je prachtige baksels verblijdt!
Groetjes, Annelies
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door Rik59 »

Fijn Cor dat het goed met je gaat... nog even dat laatste stukje...
Als je straks evt. naar de fysio kunt zal het snel nog beter gaan.
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
Koos de bakker
Deegroller
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 22 sep 2017, 22:29

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door Koos de bakker »

Er gloort licht aan het einde van de tunnel Cor. De beroerdste tijd heb je achter de rug. Nog even doorbijten. Zet hem op!!

Groet Koos
Ik bak al jaren brood in een BBM. Maar nu ben ik begonnen aan het echte werk; broodbakken in een houtoven.
Gebruikersavatar
allema
Warme bakker
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 19:37

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door allema »

Gelukkig Cor dat het beter gaat, sterkte verder.
Huishoud-oven, Broodbakmachine Panasonic SD-R 2530 KXE
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door Melinda »

Dat zijn goede berichten, Cor.
Goed verder herstel gewenst. En hopelijk loop je dan weer als een kievit en kun je weer vol aan het bakken. :G :2th:
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Motormuis
Gaat de goede kant op
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 22 sep 2017, 11:40

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door Motormuis »

De laatste loodjes zijn het zwaarst, maar ik weet zeker dat het je gaat lukken.


Groetjes Lidy.
Gebruikersavatar
CarlaB
Deegkneder
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 21:08
Locatie: Aan de Zeeuwse kust

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door CarlaB »

Ik merk dat er met je levenslust en baklust niets mis is. Gelukkig, dan komt het allemaal wel goed. Ik wens je nog maar wat porties geduld toe en heel veel sterkte Cor.
Aga Cooker - Ankarsrum Assistent
Gebruikersavatar
CJ-Petra
Meesterbakker
Berichten: 1250
Lid geworden op: za 17 dec 2011, 11:22
Locatie: Bommelerwaard

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door CJ-Petra »

Cor, goed te horen dat er vooruitgang inzit.
Beterschap verder.
Grtzz Petra

Rofco B20 | Panasonic SD-255 | Kenwood KMC560
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door papagena »

Mooi dat het wat beter gaat Cor. Het gaat natuurlijk altijd te langzaam maar ooit zal het beter gaan.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
TigerManZ
Meesterbakker
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 08:59
Locatie: In het oosten van de Betuwe

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door TigerManZ »

Hallo Cor,
Fijn te lezen dat het (langzaam) de goede kant op gaat!
Suc6 met die laatste loodjes...
Groet, Han.
Groet, Han. :)

...levensgenieter...
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door bakplaat »

Hier even een update hoe het er nu mee gaat. Vanmorgen weer op controle geweest en mijn chirurg heeft vastgesteld dat inmiddels de botaanmaak zodanig sterk is en de tijd rijp acht om de pen uit mijn been te verwijderen. Dit is vooral nodig omdat ik ondanks diverse penicillinekuren, nog steeds last heb van die vervelende wondroosinfectie.
Na het pre-anesthesie traject doorlopen te hebben, is de datum voor deze ingreep vastgesteld op volgende week woensdag 18 april, hoe laat ik me op de afdeling moet melden, krijg ik dinsdagmiddag telefonisch medegedeeld. In principe is het een dagbehandeling, dus hoop ik dat mijn vrouw mij tegen de avond weer mag komen ophalen. Zelf mag ik dan minimaal de eerste week tot de nacontrole niet autorijden. Ik hoop dat het nu eindelijk goed gaat komen en ik ook weer eens aan het bakken te gaan denken, daar is het helaas nog steeds niet van gekomen.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door Levinebaktbrood »

Goed bericht Cor :G
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Tijdelijk uitgeschakeld

Bericht door Rik59 »

Weer een stapje verder... we komen er wel!!

Let maar op.. die marathon van Rotjeknor ligt nog op je te wachten!! :2th: :2th:
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Plaats reactie