Vulling er door kneden of vulling in het bolletje deeg stoppen...ik twijfel!

Hier kan je alles plaatsen wat niet onder de overige categorieën valt, zolang het maar enigszins met de hobby's van je mede-forumleden te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Vulling er door kneden of vulling in het bolletje deeg stoppen...ik twijfel!

Bericht door brood daar zit wat in »

Ik wil onderstaand brood gaan bakken voor een verjaardag komende dinsdag. Ik wil het morgen al maken en dan invriezen. Tot zo ver geen probleem. Maar ik twijfel of ik de vulling als laatste toe zal voegen aan het deeg of dat ik het, zoals ik het recept, in het midden van het bolletje doe. Dat laatste is meer werk, en ik vraag me af of je niet meer er van proeft als het door het deeg zit.
Hoe zouden jullie het doen??

http://keukenatelier.com/2014/09/19/bre ... f-naturel/
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Gebruikersavatar
BakkerGerrit
Meesterbakker
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 12:48
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Vulling er door kneden of vulling in het bolletje deeg stoppen...ik twijfel!

Bericht door BakkerGerrit »

Ik zou beide varianten even proefbakken, dan weet je het zeker.....
Gebruikersavatar
Soepkipje
Moderator
Berichten: 794
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 11:59

Re: Vulling er door kneden of vulling in het bolletje deeg stoppen...ik twijfel!

Bericht door Soepkipje »

Ik zou de vulling volgens het recept doen. Vulling die bij mee doorkneden aan de buitenkant terechtkomt gaat alleen maar verbranden.
Zou wel meer water nemen dan recept aangeeft, 270 water op 500 gram bloem vind ik te weinig
Eschenfelder graanvlokker (hout), Hawos graanmolen Easy, Panasonic SD-253 en SD-255, 1x Smeg, 1x Siemens en 2x Boschovens
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Re: Vulling er door kneden of vulling in het bolletje deeg stoppen...ik twijfel!

Bericht door brood daar zit wat in »

Dank voor je advies. Ja, ik was van plan om 300 gr water te doen. Ik ga er vanmiddag mee aan de slag :2th:
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Re: Vulling er door kneden of vulling in het bolletje deeg stoppen...ik twijfel!

Bericht door brood daar zit wat in »

Tadaaaa... Dit is hem geworden. Erg leuk om te maken, wel veel werk. Veilig in de vriezer, dinsdag gaan we proeven. Dan komt er in het midden van het brood ook een schaaltje met pizzasaus om in te dippen.
Heb de vulling in de bolletjes gestopt en 300 gr water gebruikt.

Afbeelding
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Plaats reactie