Vacumeermachine?

Hier kan je alles plaatsen wat niet onder de overige categorieën valt, zolang het maar enigszins met de hobby's van je mede-forumleden te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frens
Deegkneder
Berichten: 122
Lid geworden op: do 21 nov 2019, 16:10

Vacumeermachine?

Bericht door Frens »

Zijn er misschien bakkers die ook ervaring hebben met een vacumeermachine. Niet voor brood natuurlijk, maar voor andere dingen in de diepvries en koelkast! Vraag me namelijk af of dit echt wel meerwaarde heeft?
Kneder: Ankarsrum Assistent
Oven: IGNIS (simpel boven-onder)

“Kennis is macht”, had je gedacht maar kunnen is het, en dat komt van doen!
Gebruikersavatar
KeesR
Deegroller
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 09 jul 2017, 20:41

Re: Vacumeermachine?

Bericht door KeesR »

Mijn kaasboer vacumeert kaas op verzoek. Is dan wel langer houdbaar. Maar of ik er zelf een apparaat voor zou kopen?
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: Vacumeermachine?

Bericht door Anna »

Voor de houdbaarheid van kaas is dit zeker handig, in de vriezer nemen gevacumeerde zaken minder ruimte in en je hebt minder snel (of misschien wel bijna geen) 'sneeuw' in de vacuumzak.
Nadeel is dat het wel weer een enorme plasticvervuiling is en het is weer een apparaat extra om op te bergen... Dat heeft mij lang tegengehouden, maar afgelopen voorjaar ben ik bij de jaarlijkse Lidlactie toch gezwicht. Ik wist dat de apparaten van Lidl en Aldi heel prima zijn voor dat geld. Ik gebruik 'm nu sporadisch als ik mijn zelfgemaakte kazen echt niet op een andere manier kan opslaan. Als ik geen kaas zou maken had ik 'm niet gekocht.
Plaats reactie