Jeej nieuw speelgoed voor mij

Hier kan je alles plaatsen wat niet onder de overige categorieën valt, zolang het maar enigszins met de hobby's van je mede-forumleden te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Victory
Warme bakker
Berichten: 578
Lid geworden op: wo 11 mar 2020, 16:42

Jeej nieuw speelgoed voor mij

Bericht door Victory »

Sinds vorige week ben ik de nieuwe eigenaar van een Domino spiraalkneder. Super blij mee! Wat een verschil in gluten vorming en hoeveelheden vergeleken met mijn Kenwood one die nodig gereviseerd moet. Top apparaat! Ik heb hem van een forumlid mogen overkopen en wat een vat vol informatie kwam ik tegen. Anderhalf uur gepraat bij het ophalen 😇 ik kon hem van alles vragen over desem en meel enzovoorts.

Maar ja de wens om rijsmandjes aan te schaffen was er ook al een paar maanden. Vanwege mijn 3 en 5 jarige boefjes heb ik gekozen voor sterke plastic rijsmandjes van Beko techniek. Ook fijn te woord gestaan aan de telefoon 😃. De mandjes gaan eeuwig mee, mogen in de vaatwasser kunnen tegen een flinke stoot of boeven streek 😅. Mooi deegkleed erbij en eindelijk een groot broodmes met een lemmet van 30cm. Het broodmes met een 20cm lemmet bleek vrijwel altijd te klein 😅.

Nu kan ik dan eindelijk wel de Franse broden van Levine in 1x kneden, ze in een rijsmandje laten rijzen en als ze afgebakken zijn zonder gehannes doorsnijden.

#blijethuisbakker

Ook wel leuk om te vertellen. Er bestaat een redelijke kans dat ik structureel Oberlander brood voor mijn buurvrouw mag bakken. Dan kan ik een klein beetje van mijn vele investeringen terug verdienen. 😎

Afgelopen weekend mijn brood ook mogen delen met een deel van mijn vaders familie. Ik kreeg lovende reacties 😍 dat ik niet onder deed voor de bakker 😍. Super lief en tof 😍. In mijn familie zitten toch echt wel fijnproevers (Kok, cateraar) die niet zullen liegen.

En zonder tegenbericht mag ik 30 juni tijdens schooltijd meelopen/kijken in een bakkerij 😃
Groetjes Victory

Panasonic SD-2500
Op het moment mijn grootste bakvriend.

Domino mix 5 spiraalkneder
Ik bak in een 90cm fornuis oven

Ik bak voornamelijk hybride (desem/gist) en meestal eigen recepten.
Gebruikersavatar
WesleyNL
Deegroller
Berichten: 482
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 17:09

Re: Jeej nieuw speelgoed voor mij

Bericht door WesleyNL »

Leuk hoor!

Toch fijn dat het allemaal zo leuk verloopt allemaal :-)

Veel plezier!
Mixers: Kenwoon kmix met superdoughhook, Grilletta IM5
Oven: Bosch CSG856R Combi stoomoven.
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Jeej nieuw speelgoed voor mij

Bericht door Melinda »

Leuk, Victory, dat je nieuwe machine zo in de smaak valt. Heel veel plezier, maar dat zit al goed als ik het zo lees.
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Plaats reactie