Melkpoeder vervangen

Hier kan je alles plaatsen wat niet onder de overige categorieën valt, zolang het maar enigszins met de hobby's van je mede-forumleden te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RvA

Melkpoeder vervangen

Bericht door RvA »

Hallo, wij hebben een nieuwe BBM, van Moulinex.
In (bijna) alle recepten van Moulinex staat dat je melkpoeder moet toevoegen.
Nu is de reden dat wij zelf broodbakken gelegen in het feit dat één van onze kinderen niet tegen lactose kan.
Dus mijn vraagje:
  • kan ik die melkpoeder in de recepten gewoon weglaten, of moet het melkvet vervangen worden door ander vet, in ons geval bakken we met olijfolie, dus ook niet met boter (zit ook lactose in ...)
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Melkpoeder vervangen

Bericht door Rik59 »

Als je melkpoeder en water mengt heb je melk...

Het is aan jou of je melk of water gebruikt... de smaak is dan uiteraard wel anders..
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
RvA

Re: Melkpoeder vervangen

Bericht door RvA »

De vraag was of ik het melkvet door iets anders moet vervangen. Wij willen geen melk in ons brood daar een van onze kinderen er niet tegen kan.
Gebruikersavatar
RvA

Re: Melkpoeder vervangen

Bericht door RvA »

Maar als ik goed begrijp, mag ik die melkpoeder gewoon skippen.
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Melkpoeder vervangen

Bericht door Rik59 »

Nee het hoeft niet vervangen te worden... dus idd skippen

Nooit wordt er rekening gehouden met het percentage vet in de melk in een recept..

Hetzelfde bedoelde ik met aan jou of je melk of water gebruikt..
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Plaats reactie