samen bestellen: speltmeel en bloem

Hier kan je alles plaatsen wat niet onder de overige categorieën valt, zolang het maar enigszins met de hobby's van je mede-forumleden te maken heeft.
Gesloten
Gebruikersavatar
Speltje
Chef stoffer en blik
Berichten: 21
Lid geworden op: do 28 okt 2021, 11:19

samen bestellen: speltmeel en bloem

Bericht door Speltje »

Nooit geschoten is altijd mis: Ik moet weer speltbloem en speltmeel bestellen, ik bestel bij denotenshop.nl. Bulkverpakkingen van 25 kg zijn veel goedkoper, maar dan wordt het 50 kg samen en dat is voor mij veel te veel. Zijn er mensen uit regio Leiden die samen met mij dit willen delen?
Gebruikersavatar
Victory
Warme bakker
Berichten: 578
Lid geworden op: wo 11 mar 2020, 16:42

Re: samen bestellen: speltmeel en bloem

Bericht door Victory »

Hallo speltje,

Spelt bloem en meel zijn een stuk goedkoper per 10kg bij bouwhuis en bij de zuidmolen betaal je nog veel minder bij 25kg inclusief verzendkosten...
Groetjes Victory

Panasonic SD-2500
Op het moment mijn grootste bakvriend.

Domino mix 5 spiraalkneder
Ik bak in een 90cm fornuis oven

Ik bak voornamelijk hybride (desem/gist) en meestal eigen recepten.
Gebruikersavatar
Speltje
Chef stoffer en blik
Berichten: 21
Lid geworden op: do 28 okt 2021, 11:19

Re: samen bestellen: speltmeel en bloem

Bericht door Speltje »

Dank je wel voor de tips, ik zal er naar kijken!

Maar bij zulke hoeveelheden bestel ik nog steeds graag samen met iemand, waar ik ook bestel, dus ik hoor graag of er mede bakkers zijn uit de buurt van Leiden die samen willen bestellen.
Gebruikersavatar
Victory
Warme bakker
Berichten: 578
Lid geworden op: wo 11 mar 2020, 16:42

Re: samen bestellen: speltmeel en bloem

Bericht door Victory »

Speldje, waarom wil je dan zoveel bloem en meel bestellen? Puur om kosten te drukken? Dan kun je toch beter bestellen wat je nodig hebt of gewoon een 40 liter ton kopen en daar je 25kg meel of bloem bewaren. Dat houdt je wel even goed hoor😉 ik heb molen gemalen meel in een klikbox ruim een jaar goed gehouden.

Ikzelf bak voor iemand 100% spelt en heb vooralsnog 5kg zakken gekocht. Nu ik bijvoorbeeld weet dat die persoon langere tijd speltbrood nodig heeft overweeg ik om 10kg zakken te kopen en een paar kleine tonnetjes om het in te bewaren. Ja dat gaat ook om kosten bewust zijn, spelt is duur, maar ik ga ook niet meer bestellen dan ik kwijt kan of nodig heb.

Ach ja ieder zijn keuze. Succes ermee🙃
Groetjes Victory

Panasonic SD-2500
Op het moment mijn grootste bakvriend.

Domino mix 5 spiraalkneder
Ik bak in een 90cm fornuis oven

Ik bak voornamelijk hybride (desem/gist) en meestal eigen recepten.
Gebruikersavatar
Speltje
Chef stoffer en blik
Berichten: 21
Lid geworden op: do 28 okt 2021, 11:19

Re: samen bestellen: speltmeel en bloem

Bericht door Speltje »

idd ieder zijn keuze. Geen idee waarom ik nu moet gaan uitleggen waarom 50 kg teveel is voor mij. Maar goed, als je het belangrijk vindt: ik ben alleenstaand en ik eet niet alle dagen brood. Dus ik doe met 50 kg ongeveer twee jaar. Ik koop ook geen wc papier voor twee jaar, laat staan etenswaren.

Ik vind het fijner als ik een vraag stel dat die vraag beantwoord wordt, ik vroeg niet om advies over waar ik kon bestellen of hoeveel ik zelf kan bewaren.

Mijn vraag was of er iemand in de buurt woonde toevallig die samen met mij wilde bestellen voor 1,50 per kg in plaats van 2,50. Leek me leuk, gezellig en is goedkoper. Meer niet.
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: samen bestellen: speltmeel en bloem

Bericht door lekkermelig »

Ok, als je geen reacties wil dan moet je het voortaan maar in onze advertentie rubriek zetten, ipv in een koffiehoek. Ik zet wel een slotje op het onderwerp, dan kunnen mensen via een persoonlijk bericht reageren.

Groetjes,

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gesloten