Tabellen

Hier vind je meldingen van de beheerder(s) en nieuws over het forum...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Tabellen

Bericht door Ballie »

Ik heb vandaag 3 bbcodes toegevoegd aan het forum. Deze codes zijn te gebruiken om een tabel in te voegen in een bericht. Hier een beschrijving hoe je deze codes gebruikt:

Boven het bericht dat je aan schrijven bent zie je boven het veld waarin je het bericht schrijft, een aantal knoppen staan. Op het moment dat ik dit schrijf, staan helemaal rechts de volgende knoppen:
AfbeeldingAfbeeldingenAfbeelding
Wanneer je een tabel wilt invoegen, klik je eerst op Afbeelding. De codes voor de tabel, Afbeelding en Afbeelding worden nu ingevoegd.

Nu moeten er nog 1 of meer rijen ingevoegd worden. Dit doe je met de knop Afbeelding. Wanneer je hierop klikt, worden ook hiervoor de codes, Afbeelding en Afbeelding ingevoegd.

Maar nu kun je nog steeds niets in die tabel zetten. Er zijn immers nog geen cellen gemaakt. Een cel is een vakje in een tabel waarin je informatie kunt zetten. Deze kun je nu invoegen met de knop: Afbeelding. Nu worden Afbeelding en Afbeelding ingevoegd

Stel nu dat je een tabel met 2 rijen, met elk 4 cellen wilt maken. Je gebruikt dan de volgende code:

Code: Selecteer alles

[table]
[tr][td][td][td][td][/td][/td][/td][/td][/tr]
[tr][td][td][td][td][/td][/td][/td][/td][/tr]
[/table]
Wanneer je hier nu niets inzet en op voorbeeld klikt, zul je nog steeds niets zien, omdat ik de cellen en de tabel geen rand gegeven heb. Daarom geef ik nu een voorbeeld met in elke cel een letter en een cijfer. De letter A voor de eerste rij, en de letter B voor de tweede rij. Elke cel wordt van links naar rechts genummerd met 1 2 3 of 4.

de code ziet er dan als volgt uit:

Code: Selecteer alles

[table]
[tr][td]A1[/td][td]A2[/td][td]A3[/td][td]A4[/td][/tr]
[tr][td]B1[/td][td]B2[/td][td]B3[/td][td]B4[/td][/tr]
[/table]
En dit is dan de tabel, ik laat steeds om en om een cel leeg, om te laten zien dat je dan wat meer flexibiliteit hebt met de indeling van je bericht:
A1 A3
B2B4
Toegegeven, dit ziet er niet heel erg spectaculair uit, maar er ik heb hier zelf al vele malen behoefte aan gehad en heb er nu eindelijk tijd aan kunnen besteden om dit te realiseren.

Alleen toevoegen van deze codes was geen optie. Als men niet weet hoe deze te gebruiken, denkt men dat het niet werkt en krijg ik boze mailtjes. Vandaar dit bericht.

Ik heb dit inmiddels in de Link Exchange toegepast, en daar doet 't in elk geval wat het doen moet.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Plaats reactie