De zoekfunctie

Hier vind je meldingen van de beheerder(s) en nieuws over het forum...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

De zoekfunctie

Bericht door Ballie »

Ik heb begrepen dat er mensen zijn die wat moeite hebben met de zoekfunctie. Daarom hier een korte uitleg over de zoekfunctie van het forum.

Wat wij kennen als een forum, is een onderverdeling van verschillende categorieën met diverse subfora, (fora is het meervoud van forum, voor wie dat nog niet wist). Om hierin iets terug te zoeken, hebben we een zoekfunctie aan boord. Hoewel verre van perfect, werkt de zoekfunctie wel, en beter dan de meeste mensen denken.

Hieronder een korte uitleg over hoe deze functie te gebruiken.
De verschillende fora (hoofd- en subgroepen) staan in een venstertje onder elkaar, de subfora zijn iets ingesprongen, een beetje als volgt:
Doorzoek forums:
Selecteer de forums waarin je wenst te zoeken. Subforums worden automatisch meegenomen.
Als je dit niet wilt, selecteer je alleen het forum en schakel je de optie “doorzoek subforums“ uit.
              • Hoofdforum 1
                • Subforum 1-1-1
                  Subforum 1-1-2
                  Subforum 1-1-3
                  • Subforum 1-2-1
                    Subforum 1-2-2
                    Subforum 1-2-3
                Hoofdforum 2
                • Subforum 2-1-1
                  Subforum 2-1-2
                  Subforum 2-1-3
                  • Subforum 2-1-1
                    Subforum 2-1-2
                    Subforum 2-1-3
Doorzoek subforums:
              • X Ja - 0 Nee
Dit is grofweg hoe het eruit ziet.

Wanneer je hier een hoofd forum selecteert, worden alle subfora van dat hoofdforum ook doorzocht. Door de [CTRL] toets ingedrukt te houden kun je afzonderlijke hoofd- en/of subfora doorzoeken. Bij elk forum dat je hierbij selecteert geldt dat alle onderliggende fora ook zullen worden doorzocht. Wil je dit niet dan meteen onder de lijst met fora het keuze vakje op nee zetten.

De overige opties van het forum lijken mij duidelijk. Maar mochten daar vragen over ontstaan, stuur me dan even een PB. Dan ben ik best bereid om daar nog een toelichting op te geven.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Plaats reactie