Aftellen...

Hier vind je meldingen van de beheerder(s) en nieuws over het forum...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Aftellen...

Bericht door Ballie »

We zijn aan 't aftellen. Nog enkele uren scheiden ons van 't nieuwe jaar.

Hier op het forum hebben we een onstuimig jaar beleefd. Vooral omdat we flink zijn gegroeid. Goed, we kunnen ons nog niet meten met de fora die al jaren bestaan, maar ook zij zijn niet van de ene op de andere dag zo groot geworden. Zoiets heeft tijd nodig.

Ook onstuimig was de maand december. Blijken we toch nog populairder te zijn dan we dachten. We werden zowaar gehackt. Maar omdat ik zo'n nerd ben die bijna elke vrije seconde achter zijn peeceetje zit, en van al die tijd heel veel tijd aan het forum besteedt, was ik er al vrij snel achter dat er iets niet in de haak was, ik kon er alleen niet zo snel de vinger op leggen wat er aan de hand was. Maar mede dankzij de input van lekkermelig werd al snel duidelijk dat het probleem groter was dan ik tot dat moment vermoedde. Binnen een uur na de aanval had ik het forum dan ook al off-line gehaald om te proberen te redden wat ik redden kon. Het heeft toen een aantal dagen gekost om alle bestanden door te lopen en de kwaadaardige code die hierin was geïnjecteerd op te sporen en te verwijderen, waarna ik alsnog een compleet nieuwe installatie heb moeten uitvoeren. Maar goed, we zijn weer een ervaring rijker (en een illusie armer).

In elk geval heeft lekkermelig toen ook zijn diensten aangeboden. Ten eerste heeft hij serverruimte aangeboden, waar ik uiteraard gretig gebruik van heb gemaakt. Daar hebben jullie overigens weinig van gemerkt, het forum is nog gewoon op hetzelfde domein bereikbaar.

We hebben dus een heel jaar achter de rug. Er zijn veel leden bijgekomen, helaas hebben we er ook eentje, tegen haar zin (en de onze), verloren. Forumlid Sylly heeft een bijzonder oneerlijke strijd gestreden en verloren. Dat is iemand die ik in elk geval niet snel zal vergeten. We zijn gehackt, en zijn daar zonder al teveel kleerscheuren weer bovenop gekomen. En voor morgenochtend... Da's nog even een verrassing... :mrgreen:

En dan is het nu dus 31 december, en bijna middernacht. Morgenochtend ziet het forum er weer heel anders uit. Dan zit de kerstversiering weer in de doos. Maar er veranderd meer. Daar zeg ik nu nog niets over, dat zien jullie morgenochtend vanzelf. Het zou zomaar kunnen gebeuren dat jullie daar een heel klein beetje hinder van kunnen ondervinden. Maar dat zal waarschijnlijk niet meer zijn dan opnieuw moeten inloggen wanneer jullie het forum weer bezoeken.

Ik wens iedereen in elk geval een goede jaarwisseling toe...
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Plaats reactie