Baksels van Bioloogje, 2017

Heb je wat lekkers geproduceerd? Laat hier die mooie/originele/bijzondere of gewoon lekkere broden maar zien Een verdwaalde taart mag ook! Maak wel even een apart topic aan voor je eigen baksels...
Gebruikersavatar
RedYssel
Deegroller
Berichten: 352
Lid geworden op: do 27 feb 2020, 18:34

Re: Baksels van Bioloogje, 2017

Bericht door RedYssel »

Daar word ik nou als bakker blij van!
Passie voor de ambacht!.
Gebruikersavatar
Bioloogje
Warme bakker
Berichten: 659
Lid geworden op: ma 19 sep 2016, 12:25

Re: Baksels van Bioloogje, 2017

Bericht door Bioloogje »

Vandaag een experiment met de biologische broodverbeteraar van Molen De Gouden Engel in Koedijk. Ooit aangeschaft om hun tarwe wat extra pit te geven en nu toegepast bij de T65 van molen De Hoop. Het bevat gluten, enzymen, E300 en tarwebloem. Ik bakte het Rozijnenbrood met sinaasappel van Levine’s site maar dan zonder sinaasappel. In plaats daarvan gebruikte ik karnemelk. Maar ik gebruikte wel het kaneelsuikermengsel. Volgens de verpakking moest ik van de broodverbeteraar 2% van het totaal toevoegen. Ik ging er maar vanuit dat ze daarmee de totale hoeveelheid meel bedoelden. Daarmee kreeg ik een bijzonder smakelijk rozijnenbrood. Maar wel een scheur aan de zijkant... Is dat nou veroorzaakt door de vulling van kaneel en suiker (het gleed een beetje tijdens het op spanning brengen van het deeg) of is er toch teveel broodverbeteraar gebruikt? Afbeelding
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes, Annelies
Plaats reactie