25% molenvolkoren, 75% T55, 69% hydratatie
Met 10% volle yoghurt. Afgekwast met kraanwater.
(We zijn nog niet weg....)
Zie je de eerdere foto’s wel? Ik heb niets anders daan anders gedaan.....
BakkerGerrit schreef: ↑di 25 sep 2018, 11:47De reden dat ik de laatste tijd wat meer busbrood bak is omdat ik twee busbroden tegelijk kan bakken en twee boule’s niet. Vandaar......![]()
2 batards bakken dan, die passen wel naast elkaar in een gewone maat oven :-). Passen ook beter in de vriezer dan boules ^)^BakkerGerrit schreef: ↑di 25 sep 2018, 11:47De reden dat ik de laatste tijd wat meer busbrood bak is omdat ik twee busbroden tegelijk kan bakken en twee boule’s niet. Vandaar......![]()
Natuurlijk! Het is een deeg met 59% halfvolle melk, 10% ei en 5% boter. Ook zit er 1,5% droge gist in en 1,8% zout.Bakker Henk schreef: ↑vr 28 sep 2018, 23:42Je hebt in het deeg van de zachte bolletjes toch ook wel boter en/of melk zeker? Of gebruik je alleen eidooier?
BakkerGerrit schreef: ↑di 02 okt 2018, 11:39LICHTBRUINE TARWESWIRL MET MAANZAAD, SESAMZAAD EN LIJNZAAD
25% volkorentarwe van de molensteen, 5% sojameel, 70% franse tarwe T55, 68% hydratatie.
7% lijnzaad door het deeg, sesamzaad en maanzaad ter decoratie.
Inderdaad Levine, een overdosis van alledrie maar ik vermoed dat de soja de genadeklap heeft gegeven.
Het valt mij op dat je meer dan 100 procent meel gebruikt. Een vergissing of snap ik het verkeerd?BakkerGerrit schreef:LICHTBRUIN TARWE MET SOJA EN LIJNZAAD
25% volkoren tarwe van de molen, 5% Sojameel, 79% franse tarwe T55, 68% hydratatie.
7,5% lijnzaad door het deeg, afgekwast met H2O.
Tiepvaud! Moet natuurlijk 70% zijn.Koos de bakker schreef: ↑vr 19 okt 2018, 13:56Het valt mij op dat je meer dan 100 procent meel gebruikt. Een vergissing of snap ik het verkeerd?BakkerGerrit schreef:LICHTBRUIN TARWE MET SOJA EN LIJNZAAD
25% volkoren tarwe van de molen, 5% Sojameel, 79% franse tarwe T55, 68% hydratatie.
7,5% lijnzaad door het deeg, afgekwast met H2O.