Welke deeg hoeveelheid raden jullie aan voor een busbrood 11X30 cm?

Koos de bakker schreef:
Ik denk dat ik te weinig deeg (500 gr) per bus gebruikt heb.
Welke deeg hoeveelheid raden jullie aan voor een busbrood 11X30 cm?
Wat een prachtige oven! :2th:Koos de bakker schreef: ↑za 21 okt 2017, 19:41Een foto van de door mij gebruikte (en gebouwde) houtoven.
Ik heb het recept van Cor (Bakplaat) gebruikt. Dit recept is te vinden op zijn website.CarlaB schreef:Hele mooie resultaten hoor. Zijn de krentenbollen mislukt? Niet verbrand toch? Beetje donker, nou ik houd daar eigenlijk wel van. Mag ik weten welk recept je gebruikte (en voor het rozijnen busbrood)?
Koos de bakker schreef: ↑zo 29 okt 2017, 23:00Ik heb het recept van Cor (Bakplaat) gebruikt. Dit recept is te vinden op zijn website.CarlaB schreef:Hele mooie resultaten hoor. Zijn de krentenbollen mislukt? Niet verbrand toch? Beetje donker, nou ik houd daar eigenlijk wel van. Mag ik weten welk recept je gebruikte (en voor het rozijnen busbrood)?
_________________________________________________________________________________________
@ Van Cor
Recept en werkwijze Cor (Bakplaat)
Resultaten:
________________________________________________________________________________________
@Koos: De krentenbollen zijn aan de onderkant te donker geworden. Dit komt omdat de vloer van de houtoven nog te heet was bij het inschieten van de broden. Maar als je de onderkant eraf snijdt zijn ze nog prima te eten.
Koos ...een te donkere onderkant van je bollen kun je enigszins voorkomen, door je bakplaat op een omgekeerde bakplaat of rooster in de oven te plaatsen, zodat direct contact met de (te) hete ovenvloer wordt vermeden.
In de bakkerij noemen we dit, het afbakken op een 'onderplaat'