Alle volgende baksels zal ik zoveel mogelijk met verhoudingen en uitleg uploaden, Van sommige baksels weet ik de verhoudingen namelijk niet meer!.
Dankje Gerrit!.
Inderdaad bolus, Zit er over te denken om ze in de suiker te laten rijzen en dan op bakpapier te zetten. Verloor in de rijs idd een hoop suikerVitamine C schreef: ↑zo 01 mar 2020, 19:37Inderdaad mooie .broodjes.
( Zijn het bolussen? Kunnen volgens mij wel wat meer suiker gebruiken![]()
Oeh die zien er wel goed uit, Maar is proberen en iniedergeval de werkwijze want mijn huidige recept vind ik best wel goed.Vitamine C schreef: ↑ma 02 mar 2020, 19:01Hmmm dan klopt inderdaad je recept niet helemaal. Deeg maken, bolletjes maken, slierten van 25 cm maken. ,( 15cm, rust, 20cm rust etc.)
Slierten meteen in suiker rollen. ( Vanaf begin maken slierten in suiker rollen)
Bolus vormen, en laten rijzen.
Wel aardig recept
https://rutgerbakt.nl/brood-recepten/ru ... -bolussen/
Ze zijn op 600gr afgewogen, De koelkast helpt hier ook bij door de oven rijs langer te maken ivb kouder deeg!.
600gram meel of deeg?
Ja niks lekkerder dan vers brood zo uit de oven!. Vroeg me af Gerrit hoe jij bakt?. Gebruik je net als mij een braadpan voor in de oven of bak je zo in de oven?.
Zie dit filmpje Gerrit!. https://www.youtube.com/watch?v=rtoMhY0vS9E&t=236sBakkerGerrit schreef: ↑za 07 mar 2020, 19:40Soep maak ik in een pan. Ik bak mijn brood op een bakplaat onder in de oven. Mijn busbrood bak ik op een rooster onder in de oven. Altijd met boven en onderwarmte.
Inderdaad!. Kan in een pannetje net zoals je pijnboompitjes zou bruinen of als je meer hebt in een oeven op 160/180c en dan paar keer omschudden.BakkerGerrit schreef: ↑za 28 mar 2020, 11:10Ziet er weer prima uit! “Gebrande zaden”, hoe doe je dat? Net zoals je amandelsnippers bruneert?
Wat let je om wat blokjes toe te voegen... al of niet met mosterd.. ik zou alleen de prikkertjes wel weg laten als je niet van extra pittig houd...
Leuk geprobeerd, Rik, maar daar trap ik mooi niet in,
Zeker heb ik deze
Moet eerlijk zijn dat ik het meeste in desem toch echt geleerd heb van flower water salt yeast van Ken Forkish super boek om te beginnen met desem!. Ik ben van beroep broodbakker maar de nederlandse bakkerijen zijn nog niet zo druk met desem als de buitenlanders oa frankrijk etc wij nederlanders zijn echte gist bakkers!
Het lijkt nu toch wel weer op gang te komen... de grote hamsterwoede lijkt voorbij...