Nog weer paar bolletjes gemaakt zou eigenlijk meer volume willen maar 60 gram en 3u rijzen krijg ik helaas niet meer volume.
Hoe zien ze er van binnen uit? Compact of mooi luchtig?
Het deeg was echt knalroze dus denk meer in de richting van roze!.
Oja zeker met die oven kun je net zo goed 6 tegelijk bakken als 2 dus prak maar volllBantam schreef:Dat zijn mooie broden.![]()
Die bietenbroden werken aanstekelijk.
Dankje Bantam. Werk tegenwoordig met hybride broden niet meer met de koelkast gewoon 70min narijs buiten de koelkastBantam schreef:Prachtige broden.![]()
Met een stevig ovenrijs.
Hartelijk dank Gerrit! De baguettes smaken geweldig!.BakkerGerrit schreef:Broden naar m'n hart
Dankje Bantam!. Je praat dan over het gehele deeg. Een deel vocht wat dus in het deeg zit is opgeslobbert door de zaden. Die zaden zullen het vocht langzaam loslaten waardoor je brood langer mals blijft!.Bantam schreef:Prachtige broden.![]()
Als je schrijft: "....... totaal wel 110 procent water!"" : is dat dan voor het gehele brood? 110% is wel (onhandig) veel voor mij.
Stuur me maar een pb als je recept wilt hebben!Bantam schreef:Dank voor de toelichting.
Daar ga ik op oefenen.
Dankje! Jazeker. Kan nog steeds weinig over t merk studd vinden weet dat ie van van der pol komt.Elizabet schreef:Mooi hoor! In je Van de Pol gebakken?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vind ik ook!. Wel super zo ik verdien er kwa tijd geen hol aan maar mijn hobby kan ik nu inprinciepe gratis uitvoeren aangezien ik mijn ingrediënten gewoon terug verdien!.
Echt he!. Bakkerij als bedrijf is gewoon centen werk als je maar genoeg verkoopt verdien je wat.lekkermelig schreef: ↑zo 20 dec 2020, 12:29Ja Red,
Je moet zeker niet gaan bakken om rijk te worden. Het is zelfs de vraag of je er überhaupt serieus wat mee kan verdienen. Maar dat wis je natuurlijk allang al :-) Wel leuk dat je zo je hobby kan bekostigen.
Heb ik zelf ook wel eens aan zitten denken, de oven heeft capaciteit genoeg, en er zijn genoeg mensen in de buurt die dat brood wel graag zouden eten. Maar ik bak liever gewoon als ik er zelf zin in heb... dat is trouwens best vaak![]()
Groetjes,
Wil
Je kunt als hobby Bakker denk ik best wel iets verdienen, geen uurloon natuurlijklekkermelig schreef: ↑zo 20 dec 2020, 12:29Je moet zeker niet gaan bakken om rijk te worden. Het is zelfs de vraag of je er überhaupt serieus wat mee kan verdienen.
Niemand wil belachelijk veel voor een brood betalen natuurlijkRedYssel schreef: ↑zo 20 dec 2020, 12:38Echt he!. Bakkerij als bedrijf is gewoon centen werk als je maar genoeg verkoopt verdien je wat.
Ik bak voor vrienden en de buren en ze weten dat als ik geen bericht doe dat ik niet wat bak!.
Dat geeft mij de volledige vrijheid en ook feedback op mijn producten.
Ook daar moet je ruimte voor hebben
Scheelt dat je er de ruimte voor hebt