Oliebollen 2021

Heb je wat lekkers geproduceerd? Laat hier die mooie/originele/bijzondere of gewoon lekkere broden maar zien Een verdwaalde taart mag ook! Maak wel even een apart topic aan voor je eigen baksels...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Oliebollen 2021

Bericht door bakplaat »

Vanmorgen weer een partij oliebollen gebakken. Deze keer anders gedaan dan vorige jaren, geen 'schep'beslag gemaakt maar een gewoon krentebollen deeg en handmatig opgebold.En na voldoende rijs afgebakken in frituurolie van 180 °C.

Afbeelding

Het zijn mooie ronde bollen geworden met een heerlijke smaak en de volgende keer doe ik het weer zo. :thumbup:

Hierbij ook voor alle forumleden en medewerkers/-sters een gezellige en veilige jaarwisseling en een heel gelukkig en gezond Nieuwjaar 2022 toegewenst.

Afbeelding
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
hjeverts
Warme bakker
Berichten: 789
Lid geworden op: vr 17 jul 2020, 09:00
Locatie: Neede

Re: Oliebollen 2021

Bericht door hjeverts »

Lekker aan de bak zo te zien Cor en een heel gelukkig nieuwjaar! :)

Merk je nog veel verschil wat betreft smaak / textuur ten opzichte van schepbeslag? Mijn opa bakte ook vaak met gewoon deeg oliebollen en die waren altijd wat droger / meer naar brood smakend.
Groeten Hans,

Kneedmachine: Handen
Oven: AEG BPS33102ZM
Type rijsmiddel: Zuurdesem of Gist
Gebruikersavatar
allema
Warme bakker
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 19:37

Re: Oliebollen 2021

Bericht door allema »

Een heel gelukkig nieuwjaar voor jou en je vrouw.
Huishoud-oven, Broodbakmachine Panasonic SD-R 2530 KXE
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Oliebollen 2021

Bericht door bakplaat »

hjeverts schreef: za 01 jan 2022, 11:22 Lekker aan de bak zo te zien Cor en een heel gelukkig nieuwjaar! :)

Merk je nog veel verschil wat betreft smaak / textuur ten opzichte van schepbeslag? Mijn opa bakte ook vaak met gewoon deeg oliebollen en die waren altijd wat droger / meer naar brood smakend.
Bedankt voor je nieuwjaarswens Hans. Tevens het zelfde toegewenst voor iedereen die bij het forum betrokken is. :thumbup:

Wat betreft mijn experimentele oliebollen (Krentenbollendeeg)
Deze bollen waren wel mooi rond en de smaak was ook dik in orde, maar ze zijn wat minder houdbaar, dan de bollen volgens de traditionele manier...(wat eerder oudbakken). Maar ze worden hier tijdig geconsumeerd en krijgen dan ook weinig kans om echt oud te kunnen worden.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
hjeverts
Warme bakker
Berichten: 789
Lid geworden op: vr 17 jul 2020, 09:00
Locatie: Neede

Re: Oliebollen 2021

Bericht door hjeverts »

Dus vooral de houdbaarheid, misschien eind dit jaar maar eens naast elkaar proberen.
Groeten Hans,

Kneedmachine: Handen
Oven: AEG BPS33102ZM
Type rijsmiddel: Zuurdesem of Gist
Gebruikersavatar
1md65
Deegroller
Berichten: 271
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 18:34
Locatie: België

Re: Oliebollen 2021

Bericht door 1md65 »

Beste wensen voor u en je gezin !
Plaats reactie