Rijsttaart

Heb je wat lekkers geproduceerd? Laat hier die mooie/originele/bijzondere of gewoon lekkere broden maar zien Een verdwaalde taart mag ook! Maak wel even een apart topic aan voor je eigen baksels...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
1md65
Deegroller
Berichten: 271
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 18:34
Locatie: België

Rijsttaart

Bericht door 1md65 »

Vandaag eens een poging ondernomen om een rijsttaartje te maken. Smaak werd goedgekeurd maar toch wat uitgedroogd na het afbakken :(
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Giovanni
Jongste bediende
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 12 jan 2022, 12:58

Re: Rijsttaart

Bericht door Giovanni »

Owww, ziet er lekker uit, bedankt voor de inspiratie voor dit weekend.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Rijsttaart

Bericht door bakplaat »

Hallo Giovanni... Je Rijsttaart/vlaai ziet er redelijk uit hoor, maar het kan altijd mooier.
Kook een vulling van 1000 gr. melk en 200 gr. paprijst, 250 gr. suiker en wat vanillesmaak. Spatel er na enige afkoeling 3 eidooiers door en vul de vlaaivorm met 2/3 van dit rijstmengsel. Klop 3 eiwitten stijf en spatel die door de achtergehouden rijstmassa. Verdeel dit over de bovenkant van de gevulde vlaai en strijk het glad. Bak de vlaai af op ± 180 º C. in ± 30-35 minuten. Na het afbakken de vlaai niet meteen lossen, maar even af laten koelen, om breuk te voorkomen.
Je kunt de vlaai direct in punten snijden, maar ook eerst nog versieren, met geklopte slagroom en wat chocolade strooisel.
Succes ermee en deel je nieuwe resultaat hier op het forum.
Laatst gewijzigd door bakplaat op za 09 apr 2022, 03:52, 1 keer totaal gewijzigd.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Victory
Warme bakker
Berichten: 578
Lid geworden op: wo 11 mar 2020, 16:42

Re: Rijsttaart

Bericht door Victory »

bakplaat schreef: vr 08 apr 2022, 16:53 Kook een vulling van 1000 gr. paprijst en 200 gr. melk, 250 gr. suiker en wat vanillesmaak.
Heb je wellicht de rijst grammen en melk grammen verwisseld? 😅 Ik meen mij te herinneren dat je 1000 gram melk op 200 gram rijst doet.... 😉
Groetjes Victory

Panasonic SD-2500
Op het moment mijn grootste bakvriend.

Domino mix 5 spiraalkneder
Ik bak in een 90cm fornuis oven

Ik bak voornamelijk hybride (desem/gist) en meestal eigen recepten.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Rijsttaart

Bericht door bakplaat »

Goed opgemerkt Victory :thumbup: ...ik heb zojuist het bericht aangepast.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Plaats reactie