Lijkt me niet zo verstandig dit in de oven te doen Fini, Zeker niet op tropisch warme dagen zoals we die deze week nog een paar hadden.Te warm zal dit aan het deeg geen goed doen.
Wij deden dat in de bakkerij op de volgende manier,als de krenten/rozijnen gewassen/geweld/uitgelekt waren,werden ze in dunne lagen uitgespreid op bakplaten in een platenwagen.De temperatuur van de bakkerij is meestal zodanig dat ze na een overnachting voldoende droog waren voor de wekelijkse krentebroodproduktie.Een enkele keer werd er wel eens van de rijskast gebruik gemaakt.
Nu ik niet meer actief ben in de bakkerij en maar kleine hoeveelheden gebruik,doe ik het thuis door ze na het wassen wellen en even uitlekken in het gootsteenzeefje,ze meteen uit te wringen in een theedoek.Zo is dit karweitje met ruim een halfuurtje geklaard en kunnen ze meteen in het deeg verwerkt worden.
Je wast de krenten/rozijnen idd. om ze schoon in het deeg te kunnen hebben,vaak zit er voor het wassen nog wat restjes zand in en je wil toch liever niet tandenknarsend je sneetje krentebrood/bollen eten.

___________________________________________________________________________________________________________
Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...
Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.