Broodbakforum

HET forum voor enthousiaste thuisbakkers

Over brood (en banket) bakken zou je boeken vol kunnen schrijven. En dat gebeurt dus ook.
Hier vind je verschillende boeken over de edele bakkunsten.
Door Gebaxke
Zuurdesem. Zo heet het boek. Van André Lugge en Martin Ivar Hveem Fjeld.
Heel duidelijk no-nonsens boek over het bakken van desembrood. Hoe maak je een een starter. Daarna het proces stap voor stap uitgelegd hoe je deeg moet bewerken, laten rijzen en bakken.
Met 13 recepten.
Heel mooi geïllustreerd.

Ik koop nooit kook en bak boeken. Dit is van de kerstman. Ik kan het de beginnende desembakker aanraden. :2th:
Naar aanleiding van het boek Zuurdesem heb ik het maken van een starter weer opgepakt.
En weer een mooi brood gebakken, in mijn gietijzeren pan. Nooit van gehoord, voor het eerst gedaan en prima gelukt.
Prachtige plaatjes, en mooie sfeer.
Door Demian
Gisteren het ‘Zuurdesem’ boek gekocht. Het is een schitterend (kijk)boek, prachtig vormgegeven met mooie smaakvolle fotografie. Gedrukt op vrij dik mat papier dat prettig aanvoelt. Minder mooi vind ik de niet verwijderbare, want gedrukte zwarte ronde sticker van +/- 4.5 cm op de voorzijde, met in witte letters een aanbeveling van ene Eke Mariën, wiens boek ‘Bakken met kennis’ achterin het boek staat afgebeeld.

De vermelding van het 'broodbakforum' achterin het boek is reeds door forumlid 'Gebaxke' aangehaald, maar er staat ook een verwijzing in naar 'De keuken van Levine'.
Door Rik59
Pomponnetje schreef:
di 28 aug 2018, 10:13
@ Demian

Waar heb je dat boek gekocht? heb er al naar gezocht maar niet gevonden...
Alvast bedankt

Zo ver was het niet...bij bol.com
Laatst gewijzigd door lekkermelig op di 28 aug 2018, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd. Reden: link verwijderd. Geen directe links naar producten bij BOL
Door Demian
Pomponnetje schreef:
di 28 aug 2018, 10:13
@ Demian
Waar heb je dat boek gekocht? heb er al naar gezocht maar niet gevonden...
Alvast bedankt
Ik zie dat Rik je al op weg heeft geholpen. Ik heb het bij boekhandel van Piere te Eindhoven gekocht, maar ik verwacht dat dit boek bij alle wat grotere boekenhandels in het land te koop is.

Ewoud.. hoe is je brood geworden??

Liter deeg

Huh.. gelukkig Gerrit is weer terug... kan ik ru[…]

Erg ingewikkeld. Misschien hebben sommige mensen […]

Voorstellen uit Drenthe

Gebruik een eigen geschreven excel programma […]