Lutz Geissler

Over brood (en banket) bakken zou je boeken vol kunnen schrijven. En dat gebeurt dus ook.
Hier vind je verschillende boeken over de edele bakkunsten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bakphine
Chef stoffer en blik
Berichten: 8
Lid geworden op: do 18 aug 2022, 10:50

Lutz Geissler

Bericht door bakphine »

Heb mij zelf als verjaardagscadeau het boek Brotbackbuch nr 4 van Lutz Geissler gegeven.
Het boek ziet er prachtig uit, mooi ingebonden met drie lintjes en mooie lay out, ruim 400 blz.
Eerste indruk is uitstekend. Het lijkt een naslagwerk te zijn waar ik veel bakplezier van ga hebben. En ook nog eens mijn Duits kan ophalen.
Zijn er meer liefhebbers van Lutz?
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Lutz Geissler

Bericht door lekkermelig »

Ik heb Brotbackbuch nr 1 t/m 4 in de kast staan. Ik vind ze allemaal wel leuk, erg leerzaam want erg gedetailleerd. Maar toch bak ik er niet veel uit, want ik vind sommige recepten onnodig ingewikkeld. Maar juist deel 4 is wel heel goed omdat er waanzinnig veel details over desem in staan.
Ik heb ook het Alm backbuch staan. Dat is ook prachtig, veel recepten en heel gevarieerd. Ook heel leuk omdat we zelf bij Lutz op de alm in Oostenrijk een week gebakken hebben. Er staan meerdere bijzondere verhalen van onze groep in dat boek, dus echt neutraal ben ik niet. Vorige week hadden we reünie met dit clubje en we hebben onze gastvrouw dit boek gegeven. Denk dat we minstens een stuk of zes recepten uit het boek gebakken hebben.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Lutz Geissler

Bericht door papagena »

Ik heb ze ook. Wanneer je van grondige kennis houdt: doen!
Ik gebruik Brot Back Buch 2 het meeste. Je hebt 1 brood met de keuze uit meerdere recepten, met en zonder gist of met desem en no knead. Ik hou daar wel van.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
SBSiesling
Chef stoffer en blik
Berichten: 15
Lid geworden op: do 10 aug 2023, 14:14

Re: Lutz Geissler

Bericht door SBSiesling »

Hoi Bakphine,

Ik heb het ook en heb van zijn recepten al mooie broden van gebakken. Ik heb zijn receptuur in de stijl van Jeffrey Hamelman veranderd; dwz totale hoeveelheid ingrediënten minus het voordeeg en dan hou je de hoeveelheden van het einddeeg over.

Zijn planningstabel is wel heel nuttig.

Groet,

Siep
Plaats reactie